Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-13, 11:45
  #457
Medlem
Konstigt att ingen har börjat prata.
Samvetet borde äta upp dom inifrån.
Ingen som sitter på mer info angående detta?
Citera
2024-03-15, 05:59
  #458
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GladaKalle
EK skriver idag ...

... de två män som suttit anhållna för mordet på Maria i Torshälla har släppts. Åklagare Charlotta Tanner bedömde att det inte fanns skäl att begära dem häktade.

Vilka är dessa herrar, har de anknytning till Torshälla, varför tog polisen in dem?

Undrar också vilka det var och varför polisen tog in dem. Ingen som vet?
Citera
2024-03-15, 06:22
  #459
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GladaKalle
Det känns nästan så, att det var hon som var den tänkta måltavlan, speciellt när man kollat närmare på kartan och hennes väg till arbetet. Vem uppehåller sig på en sådan plats, dessutom beväpnad, utan anledning en tidig morgon?

Vem var hon eller någon i familjen tillräckligt osams med för att en lättkränkt dåre skulle skjuta henne?

De allra flesta mördas av någon närstående, bekant eller person med vilken de har någon form av relation eller kontakt ... helt okända mördare utan någon koppling till offret är sällsynta.

Jag tror hon råkat sett nåt hon inte borde se. Den tiden och platsen känns det som att något skumt kan ha skett där, typ pundare i farten. Hon har frågat vad fan som sker eller vad de pysslar med alternativt har någon känt sig jävligt påkommen och i ren panik skjutit henne. Det är min teori.(Var ju inte bara en pundare som hade razzia hos sig samma morgon, så tror att polisen varit inne på samma spår där) så för att svara på din fråga om vem som uppehåller sig på sådan plats beväpnad den tiden på dygnet är mitt svar mest troligt nån påtänd idiot.
Citera
2024-03-20, 12:45
  #460
Medlem
Inget nytt om detta? Tycker detta fall är märkligt
Citera
2024-03-21, 12:01
  #461
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fetj4vel
Inget nytt om detta? Tycker detta fall är märkligt

Det verkar vara ett dött fall det här, tror varken polis eller allmänheten har något nytt att komma med.
Jag börjar känna att det här fallet kommer aldrig bli uppklarat och GM kommer aldrig få sitt straff 😪
Citera
2024-03-21, 18:13
  #462
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sparvar2024
Kan inte heller läsa hela artikeln, men skriver tidningen utanför Eskilstuna kan det mycket väl vara i Torshälla.

Det var Torshälla.
Antingen har jag missat eller så är det väldigt tyst även om detta fall??? Började bara googla nu och hittade detta:

https://www.svd.se/a/4e8ab408-d0b1-3...rd-i-torshalla

(Offret ej ännu identifierat enligt den artikeln, kanske har offret identifierats efter den artikeln kom ut.)
Citera
2024-03-23, 02:48
  #463
Medlem
Sickmyducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denvetmaninte
Jag tror hon råkat sett nåt hon inte borde se. Den tiden och platsen känns det som att något skumt kan ha skett där, typ pundare i farten. Hon har frågat vad fan som sker eller vad de pysslar med alternativt har någon känt sig jävligt påkommen och i ren panik skjutit henne. Det är min teori.(Var ju inte bara en pundare som hade razzia hos sig samma morgon, så tror att polisen varit inne på samma spår där) så för att svara på din fråga om vem som uppehåller sig på sådan plats beväpnad den tiden på dygnet är mitt svar mest troligt nån påtänd idiot.

Detta är en dålig teori. Det var mitt i vintern, minusgrader och mörkt ute på någon gångbana vid skogen klockan 6 på morgonen. Då hänger inte folk ute.
Citera
2024-03-23, 13:41
  #464
Medlem
Lusen gjorde adressen dold på Mrkoll.
Citera
2024-03-26, 16:57
  #465
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Detta är en dålig teori. Det var mitt i vintern, minusgrader och mörkt ute på någon gångbana vid skogen klockan 6 på morgonen. Då hänger inte folk ute.

Nä folk hänger inte ute. Men påtända idioter som har noll koll på tid o rum kanske?
Stället är för övrigt rätt perfekt för att utföra o göra konstiga fuffens på kan jag tycka utan att synas!
Citera
2024-03-26, 16:57
  #466
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SorryToSaySorry
Lusen gjorde adressen dold på Mrkoll.

Han som satt häktad eller?
Citera
2024-04-11, 12:04
  #467
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denvetmaninte
Han som satt häktad eller?

Det är han ja, som Samnytt skrev om förut.
Citera
2024-05-09, 23:14
  #468
Medlem
Väldigt tyst om detta. Någon som vet något? Har polisen några misstänkta?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback