Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-12, 12:07
  #1
Medlem
Behöver hjälp.
Har en 12 årig plastdotter och spelande sambo.
Jag vill ge dom en fin julklapp. Meta Quest 3 ska vara bra , men dyr. Vad behöver man köpa utöver konsollpaketet?
Det finns sladdar , mjukare hållare , laddstationer mm.
Hur köper man spel ? Och vilka spel bör man köpa åt en 12 årig tjej som ännu inte lyft från ” Barn stadiet ”
Sambon kan ju få GTA. Eller liknande. Mario Cart gillar dom på Switch.
Bara kloka råd tack.
Citera
2023-12-12, 12:11
  #2
Medlem
Kolla meta.com där köper man spel.
Citera
2023-12-12, 12:36
  #3
Medlem
SmegmaFris avatar
Spel köps genom att dom laddas ner via Oculus Store.

Kan vara bra att köpa till en batteribank som kan fästas bakom huvudet.

12-åringen gillar förmodligen Beat Saber.
Finns mycket bra spel.

Till det vuxna barnet så vete fasen egentligen?
Spelar han på PC?
För i såfall så kan han koppla den till datorn och på det sättet öppna en ny värld.

Ska jag vara helt ärlig så tröttnar man snabbt på VR, köpte en Quest 2, hur kul som helst!
Men efter en vecka så började man redan tröttna.
Nu har jag inte rört den på ett halvår.

Kan hända att jag startar den för att kolla på porr ibland, det är vad VR är absolut bäst till.
Citera
2023-12-12, 12:36
  #4
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter50
Behöver hjälp.
Har en 12 årig plastdotter och spelande sambo.
Jag vill ge dom en fin julklapp. Meta Quest 3 ska vara bra , men dyr. Vad behöver man köpa utöver konsollpaketet?
Det finns sladdar , mjukare hållare , laddstationer mm.
Hur köper man spel ? Och vilka spel bör man köpa åt en 12 årig tjej som ännu inte lyft från ” Barn stadiet ”
Sambon kan ju få GTA. Eller liknande. Mario Cart gillar dom på Switch.
Bara kloka råd tack.
Hämta Meta-appen. Går att bläddra i även om du inte har nån enhet ännu. Den kan vilja att du sätter på blåtand för att gå igång men den är bara att stänga av igen om du inte vill ha den igång.

Gillar hon minigolf? Då köper du Walkabout mini golf. Men det finns massor av saker som jag själv tror jag skulle spy på men som jag misstänker att en 12-årig tjej kan bli tokig i. Nåt frisörprogram har jag för mig. Att kamma & klippa i vr

Kärringa kan kanske tycka att Super Hot kan vara roligt även om man inte tror det i början. Spelen är ganska billiga tycker jag när jag jämför med ett par ute-öl. Du kan få jättebra spel för ett par hundringar.
Citera
2023-12-12, 12:47
  #5
Medlem
Tack. Jag börjar med appen.
Håller med dej attflera spel känns som Waits of time. Men det är vad JAG tycker. Att förstå en kvinna och en tjej är inte lätt.
Citera
2023-12-18, 23:08
  #6
Avstängd
Skribentminimums avatar
Finns det något lovande mmorpg projekt kommande till Quest 3 ännu än de skitiga som gjordes för Quest 2 i åtanke?
Förresten så kan dom spela på Xbox Cloud Gaming. Du behöver bara köpa en xbox kontroll och sen har dom en hel Xbox konsol av avnjuta i sitt headset. Riktigt prisvärt ifall det blir tillräckligt.
__________________
Senast redigerad av Skribentminimum 2023-12-18 kl. 23:10.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback