Citat:
Åkesson har pluggat stats-kunskap på Lunds universitet, dvs Sveriges och ett av Europas främsta universitet. Men utbildningar är knappast vad som gör dig intelligent. Detta gäller framförallt idag då universitet fungerar som vänsterliberal-indoktrinering. De mest korkade människor jag har lyssnat på, är människor med utbildningar från Harvard osv. Jag struntar totalt i vad du har för utbildning, om du tror att det inte finns enorma skillnader mellan män och kvinnor, då är du inte intelligent.Arbetare är korkade så även de flesta akademiker. Varför får korkade människor vara politiker?
Skulle vara krav på en master inom företagsekonomi för att få vara politiker.
Vad har åkesson för utbildning? Vad har kärringen från V för utbildning osv, ingen alls?
Bara bönder o arbetare man baxnar.
Skulle vara krav på en master inom företagsekonomi för att få vara politiker.
Vad har åkesson för utbildning? Vad har kärringen från V för utbildning osv, ingen alls?
Bara bönder o arbetare man baxnar.
Jag håller dock med om att det borde finnas både en åldersgräns (människor under 30 år borde inte få lov att sitta i riksdagen), och någon form av utbildning gällande ekonomi osv, för att få lov att vara med och styra landet.
Saken är dock den, att de politiker du tror styr saker och ting, styr i praktiken inte över ett skit. Det är den ekonomiska eliten (framförallt i USA) som styr Sverige. De politiker som verkligen vill styra, och inte bara vara marionetter åt den ekonomiska eliten, är de politiker som i massmedian kallas för rasister, sexister, fascister osv. Politiker som Trump, Orban, Åkesson, Le Pen, RFK osv. De politiker som framställs som positiva i median, styr inte över någonting i praktiken. De gör exakt vad den ekonomiska eliten säger åt dem att göra, och i utbyte får de stora summor pengar.