Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-18, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Du verkar uppenbarligen korkad. Ok, byt ut hitler mot ”nazist”. Funkar ändå inte eller hur? För det är respektlöst både inte offren och eleverna att kräva ett sådant rollspel. Men nu verkar det som uppgiften var att skriva varför uppgiften är grotesk vilket ju är mer rimligt.

Ok tack.

Jag förstår fortfarande inte vad du menar.
Citera
2023-12-24, 23:31
Medlem
OceanDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
En lärare på Per-Brahegymnasiet i Jönköping ska ha gett sina elever en skoluppgift att planera ett terrordåd.
Vad vet vi mer?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jo...rordad--ldeguj
Gratis PR för skolan
Lite konstigt att läraren kanske inte kollat uppgiften med kollegor eller andra innan han gav ut den till sina elever.

Har högsta hönsen i Sveriges utbildningsanstalt eller de som är ansvariga över detta uttalat sig på något sätt? - var uppgiften x-ratad? Får endast de på högre universitet eller professorer diskutera ämnet?

Lämplighetsfrågan är ju viktig ändå men munkaveln skall inte på.

Kan Sveriges högsta domstol lösa spektaklet?
Citera
2024-01-06, 09:14
Medlem
Vit-spades avatar
Nu har läraren fått tillbaka jobbet och är åter i tjänst.

Case closed eller?

https://sverigesradio.se/artikel/utb...erroruppgiften
Citera
2024-08-30, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harmanda
Jag önskar jag kunde säga att jag var superförvånad men jag har träffat på flera gymnasielärare med kreativa sätt att "undervisa" på. Oftast är det rätt genomskinligt att det är för att de inte orkar göra någon riktig lektionsplan. Jag undrar även vilket ämne som undervisades då jag har svårt att se i vilket ämne en plan av terrordåd hade kunnat ses som vettig undervisning. Kemi? Samhällskunskap?

Ber om ursäkt för sent svar men uppgiften var i kursen engelska 6.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in