• 1
  • 2
2023-12-17, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Ungdomarna bor hemma lngre nufrtiden d det r svrt att skaffa bostad. Det blir nog inte s mycket fester nr frldrarna r hemma. Man kanske fr egen lgenhet frst nr man fyllt 25 r och d har man en fungerande hjrna vilket innebr mindre destruktivt supande.

Det kan spela in.

Det r nog sunt att ungdomen har mer tid med familjen n ansvarslst supande.
Citera
2023-12-17, 16:44
Medlem
Molly Muss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Frgan r vl om punschen skall vara kall som i Uppsala, eller varm som i Lund?

Ljuv och sval nr den dricks som avec. Varm till rtsoppa. Gller verallt.
Citera
2023-12-17, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molly Mus
Ljuv och sval nr den dricks som avec. Varm till rtsoppa. Gller verallt.

Njae... punsch till rtsoppa r frn brjan en lundensisk grej, medan det lite fiiinare folket drack sin kall.

om detta kan man brka om.
Citera
2023-12-17, 17:07
Medlem
CocteauTwinss avatar
Jag vet att supa r rtt roligt, men i tiderna just nu behver mnnen vara nykterister och utbilda sig till ingenjrer eller ngot jobb som faktiskt spelar roll. S jvla mycket folk med hybris som knegar p riktiga ltsasjobb. Samhllet kommer ingenstans om det r normen.
Citera
2023-12-17, 18:24
Moderator
Strix m/94s avatar
Som konservativ omfattar jag i hg grad en ansvarsmoral. Som medborgare, make, far r min frmsta plikt olika aspekter av ansvar. Jag r drfr helnykterist. Jag vill vara kapabel att varje timme p dygnet kunna framfra motorfordon, fatta rimligt genomtnkta beslut, bist andra som behver mig utan att sjlvmant ha gjort mig oduglig som mnniska.

Detta sagt, s kan jag nd respektera mttlighetsdrickande och finna en viss nostalgi i delar av svensk dryckeskultur, ven om jag avstr den fr egen del.

Edward Blom kan frvisso vara underhllande, men hela hans fysionomi utstrlar ohlsa, frn kroppsvolym till ansiktsfrg. Han r drtill, svitt jag frsts, papist...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in