Ungdomarna bor hemma lngre nufrtiden d det r svrt att skaffa bostad. Det blir nog inte s mycket fester nr frldrarna r hemma. Man kanske fr egen lgenhet frst nr man fyllt 25 r och d har man en fungerande hjrna vilket innebr mindre destruktivt supande.
Det kan spela in.
Det r nog sunt att ungdomen har mer tid med familjen n ansvarslst supande.
Jag vet att supa r rtt roligt, men i tiderna just nu behver mnnen vara nykterister och utbilda sig till ingenjrer eller ngot jobb som faktiskt spelar roll. S jvla mycket folk med hybris som knegar p riktiga ltsasjobb. Samhllet kommer ingenstans om det r normen.
Som konservativ omfattar jag i hg grad en ansvarsmoral. Som medborgare, make, far r min frmsta plikt olika aspekter av ansvar. Jag r drfr helnykterist. Jag vill vara kapabel att varje timme p dygnet kunna framfra motorfordon, fatta rimligt genomtnkta beslut, bist andra som behver mig utan att sjlvmant ha gjort mig oduglig som mnniska.
Detta sagt, s kan jag nd respektera mttlighetsdrickande och finna en viss nostalgi i delar av svensk dryckeskultur, ven om jag avstr den fr egen del.
Edward Blom kan frvisso vara underhllande, men hela hans fysionomi utstrlar ohlsa, frn kroppsvolym till ansiktsfrg. Han r drtill, svitt jag frsts, papist...
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!