Resultat: Kommer civila biljettkontrollanter återigen att misshandla resenärer?
Ja
75,41%
46 röster
Nej
24,59%
15 röster
2024-04-22, 15:48
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Både svenskar och invandrare plankar. Överrepresentation bland invandrare, möjligtvis. Men när det gäller våld mot tjänstemän är det helt uppenbart invandrare som är skyldiga till merparten av dessa.

"Unga män i grupp" som de brukar kallas har lite svårt för tillsägelser.

Jo, det var väl ungefär som jag trodde då, som vanligt får man väl tråkigt nog säga.
Citera
2024-04-22, 15:50
Medlem
I rena siffror handlar det om ökade intäkter på 25-30 miljoner under vecka 3-12, tack vare kontrollanterna. Förr eller senare kommer civila kontrollanter tillbaka.
Citera
2024-04-22, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Tack, nu får vi hoppas att civila vakter införs i hela landet.
Det finns många bollträn till vakter som gladeligen vill ha ett livat extraknäck.
Besparingen på runt 25-30 miljoner kronor per år är inte fy skam heller.
Det kan dyka upp bemanningsföretag i denna nisch snart.
Bra!

Tveksamt om det i slutändan blir någon besparing när intäkterna för biljetter minskar om det inte finns någon kontrollpersonal. Särskilt eftersom Västrafik kör ju enligt principen öppen spärrlinje på bussar, spårvagnar och pendeltåg.

Lite som att man ICA skulle ta bort personalen i självskanningen bara för att lönerna kostar. Och dess utom tar bort grinden som man blippar kvittot i.
Citera
2024-04-22, 16:07
Medlem
Studsbolls avatar
Det är ett fackligt skyddsstopp vilket inte betyder särskilt mycket. Visst, idag är det inga civila kontroller, men imorgon kan facket ändrat sig efter en kort förhandling och sedan är allt igång igen.
Citera
2024-04-22, 16:14
Medlem
Räcker det egentligen inte med att Västtrafik bara säger att dom har civila kontrollanter men att dom håller det hemligt att dom inte har det?
Det hade nog gett samma effekt tror jag.
Oavsett är det förmodligen majoritet kaosbabbar som gör att det inte funkar med civila kontrollanter i Göteborg.
Citera
2024-04-22, 16:54
Medlem
Zoomalierns avatar
Skyddsstopp av civilklädda kontrollanter för att babbarna kaozar och mordhotar dem, lägger upp bilder på dem på facebook och så tar de reda på allt om människan, och mordhotar kontrollanternas barn, deras familjer, och så vidare. Vänstertomtarna hjälper gärna till, speciellt asen i "Återställ Våtmarkerna" (som ju hjälper till med att sabbotera kollektivtrafiken i stockholm)...

Nya spännande Sverige, ush och fy för gamla tråkiga grå-Sverige vi hade på 80-talet.
Senast redigerad av Zoomaliern 2024-04-22 kl. 17:01.
Citera
2024-04-22, 17:15
Medlem
Jordgubbes avatar
Visst känns det som samhället är på rätt spår när ju mer man slåss desto billigare biljettpris. Och att detta ger förluster på en miljon om dan.

(FB) Fuskåkning kostar Västtrafik halv miljard årligen - vill införa civila kontrollanter
Citera
2024-04-22, 20:47
Medlem
Suecotes avatar
Det är babbar och bolsjeviker som sätter i system att åka gratis. Båda kategorier behöver tas in i en mörk gränd och få förklarat för sig hur man beter sig i kollektivtrafiken.

Biljettförsäljningen har ökat med 1/3 sedan civila kontrollanter infördes. Till detta kommer alla utfärdade tilläggsavgifter. Så på sikt är de självfinansierande. Uniformerade kontrollanter kan därmed avskaffas.

Planka.nu berättar att Västtrafik börjat åtala serieförbrytare, och att de inte längre betalar deras böter.
Citera
2024-04-23, 02:11
Medlem
Mikaelias avatar
Det var väldigt naivt att inte se hur svenska samhället har utvecklats den senaste tiden. Att civila kontrollanter skulle utsätts för våld kunde vem som helst begripa utom västtrafik uppenbarligen.
Citera
2024-04-23, 02:42
Avstängd
Niggerss avatar
SL kontrollanter är lågbegåvade miffon. Man hålla fast en som planka är min bok helt rätt. Men idag är de nästan gratis att planka på SL, så bötes beloppet måste höjas.

Det är sjukt billigt att planka.
Senast redigerad av Niggers 2024-04-23 kl. 02:46.
Citera
2024-04-23, 04:32
Medlem
rikastistorstans avatar
Nuförtiden är det nästan bara babbar som är kontrollanter. Så väl civila som uniformerade. Dom äckliga asen kollar inte sina "egna". Senast för ett par veckor sen när jag åkte så satte dom civila dit en medelålders svensk samtidigt som dom inte kollade en hucklekärring. Hon var rasande och han otrevlig som fan när hon påpekade det. Även om jag betalar så blir jag glad att deras arbetsmiljö är jobbig. Har dom inte kulor och viljan att kolla ALLA så kan vi lika väl lägga ner skiten och dra kostnaden på skatten.
Citera
2024-04-23, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
SL kontrollanter är lågbegåvade miffon. Man hålla fast en som planka är min bok helt rätt. Men idag är de nästan gratis att planka på SL, så bötes beloppet måste höjas.

Det är sjukt billigt att planka.

Kostar strax under 1900kr så sjukt billigt är nog en definitionsfråga. Men visst, för mig får det gärna kosta mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in