Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-18, 15:34
  #1
Medlem
C.H.Ts avatar
Citat:
Två lärare på högstadiet i Fjugesta har de senaste veckorna varit avstängda från sina jobb.

Anledningen är uppgifter om att lärarna bjudit in till ett möte, med avsikt att starta en killgrupp på skolan som skulle motverka feminism och stärka maskuliniteten.

Tyvärr har jag bara hittat en låst länk.
https://www.na.se/2023-12-18/avstang...pligt-beteende

Citat:
Enligt uppgifter som inkommit till NA, och som bekräftats från flera håll, så rör det sig om två lärare på skolan som försökt förmå killar på skolan att starta en grupp vars syfte skulle vara att bevara maskuliniteten i samhället.

Att vara feminist och att vara maskulin är väl inte två intressen som behöver stå imot varandra i huvudtaget?

Om man väljer att ha mötena utanför skoltid så är det väl något som går under mötes och föreningsfriheten, där kan väl inte skolan hålla på och mästra?
Citera
2023-12-18, 15:38
  #2
Medlem
(FB) Två lärare avstängda för att startat grupp som skulle främja maskulinitet
Citera
2023-12-18, 15:38
  #3
Medlem
"motverka feminism" var väl var problemet låg skulle jag tro
Citera
2023-12-18, 15:39
  #4
Bannlyst
Att diskutera vad manlighet är och vad det innebär att vara en man låter som något alla pojkar påväg in i puberteten kan var i behov av!

Verkar oskyldigt och som ett bra initiativ!
Citera
2023-12-18, 15:46
  #5
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.H.T
Att vara feminist och att vara maskulin är väl inte två intressen som behöver stå imot varandra i huvudtaget?

Jo. Har man inte sovit under en sten senaste 15 åren så är det uppenbart att feminism innebär manshat. Män ska vara bögar eller byta kön, ifall de ska existera öht.

Kvinnor däremot ska uppmuntras, kvoteras och premieras. För annas klarar de sig inte.
Citera
2023-12-19, 00:18
  #6
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Jämställdhet och diskriminering --> Manosfärer, maskulinism och mansrörelser
/Moderator
Citera
2023-12-19, 09:15
  #7
Medlem
(FB) Två lärare avstängda för att startat grupp som skulle främja maskulinitet
Citera
2024-05-17, 10:56
  #8
Medlem
MuskisFPSs avatar
Jag var på det mötet,
Jag tyckte personligen att lärarna var rätt så bra, lite synd bara att de skulle arrangera allt på skoltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in