2023-12-27, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sardellini
"Kvinnor" ör inte en homogen grupp och det den ena kvinnan tänder på är avtändande för den andra.

Detsamma gäller för män.
Fast vissa drag/personligheter attraherar fler kvinnor än andra.
Citera
2023-12-27, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Fast vissa drag/personligheter attraherar fler kvinnor än andra.
Kanske. Men, dessa är alldeles för vaga för att göra svepande generaliseringar kring.

Håller du och dina polare alltid med varandra om vem som är snygg?
Citera
2023-12-27, 17:47
Medlem
Citat:
Kanske. Men, dessa är alldeles för vaga för att göra svepande generaliseringar kring.

Håller du och dina polare alltid med varandra om vem som är snygg?

Vi håller med varandra om vem som är ful respektive snygg iallafall. Sedan kan rangordningen bland de snygga variera.
Citera
2023-12-27, 17:51
Medlem
Citat:
Vi håller med varandra om vem som är ful respektive snygg iallafall. Sedan kan rangordningen bland de snygga variera.
Då är det kanske bara jag som har notoriskt dålig smak.

För övrigt är "ful" ett väldigt grovt ord och tycker egentligen att ingen är ful. Om det inte rör sig om någon som har en svår missbildning och då är det ännu värre att kalla personen "ful".
Citera
2023-12-27, 17:55
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Är prinsessorna svenskar då? Deras barn?

Alla kungabarnen, men egentligen inte prinssesan Madeleines barn, emedan dessa uppfostras utomlands och de har en utländsk far.
Citera
2023-12-27, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Verkligen inte!
Nej. Ja.

Aha så Viktoria, som alltså är tysk, svensk, brasilianare är "svensk"
men inte om ex det tyska byttes ut mot somaliska?

Nått sånt?

OM Carl-Gustav hade förälskat sig i en tysk, somaliska, så hade deras barn aldrig blivit "svenska" i din värld eller hur?

Och Carl.-Gustav själv, hur "svensk" är han egentligen, tittar man bak i hans familjehistoria, och det mesta av högre adel i världen, så bara kryllar det av invandrare över hela linjen.... ! inte mycket av genuin "svenskhet" nånstans . Nästan alla kungar har gift sig med nån utländsk prinsessa, som i sin tur....som i sin tur etc i det oändliga...

Stackars Uven.
Måste vara svettigt för en liten extremnationalist som dig att kunna förmå sig älska monarkin.

Citat:
Nej, det var en bra idé, men uselt genomförd.

Nej dålig idé från början till slut.
Sveriges jämlikhet och framgångar kom från en jämlik skola, detta motarbetas med "skolvalet" m.m. av dålig skolpolitik.

Citat:
Det är just den låga komplexiteten som är min kritik. Såväl Vänster-Höger som GAL-TAN är alldeles för enkla för att vara ordentligt användbara.

Herregud Uven, ibland är dina svar så korkat oreflekterade, så jag vet inte om jag ska kissa på mig eller krevera.

Aldrig funderat över varför man har skalor gällande politiska ideologier överhuvudtaget?
Vad är mening tror du med att man hittat på, pratar om "höger/ vänster" eller "GAL-TAN"?

KAN det möjligen vara just ANVÄNDBARHET som lett till att man behöver förenkla ner ideologierna till olika bilder/ skalor?

där alltså GAL-TAN är något mer komplex med sina 2 axlar än den 1-axlade höger vänster skalan.
Senast redigerad av Merapi 2023-12-27 kl. 18:41.
Citera
2023-12-27, 19:23
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofehix
Kommer det bli allt vanligare med artiklar som denna?

39-åringen skaffade aldrig barn – skyller på ”feminismen”
https://www.expressen.se/nyheter/var...pa-feminismen/

Kod:
I november skrev skribenten Melissa Persling en krönika i Business insider om att hon nu, som snart 39-åring och singel, ångrar att hon inte skaffade barn i yngre ålder.

Något som hon nu delvis skyller på den feministiska rörelsen.

Man krigar för feminism, självständighet och karriären.. men står där sedan ensam, barnlös och ångerfull.

Var är eran insikt gällande detta?
Hur tänker ni?
Vad har gått fel med dagens samhälle och tror ni själva det blir bättre framöver?
Är detta början på nedmontering av samhället?

Massa radikala vänsterfeminister som krigar för feminismen som får nöja sig med en katt eller hund för att stilla sin ensamhet.
Tyvärr tror jag inte detta är sista gången vi kan läsa om detta.

Inte för att det hänger ihop med feminism.

Utanför att kvinnor måste utbilda sig och etablera dig på arbetsmarknaden innan de är redo för barn.

Då är de redan 30. Minst.

Detta har Jordan Peterson tagit upp gång på gång men feminister viftar bort honom.

Att slå sig in på arbetsmarknaden som hårt arbetande kvinna och satsa på topjobb och samtidigt bli mamma? Det går inte.

(Ja, det går för en del, som Annika Falkengren, VD för SEB, var 3 månader hemma efter förlossning, hon var runt 40 då).
Citera
2023-12-27, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Alla kungabarnen, men egentligen inte prinssesan Madeleines barn, emedan dessa uppfostras utomlands och de har en utländsk far.
Så du håller med om att den som växer upp i Sverige är svensk?

Fint.
Citera
2023-12-27, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Tyvärr tror jag inte detta är sista gången vi kan läsa om detta.

Inte för att det hänger ihop med feminism.

Utanför att kvinnor måste utbilda sig och etablera dig på arbetsmarknaden innan de är redo för barn.

Då är de redan 30. Minst.

Detta har Jordan Peterson tagit upp gång på gång men feminister viftar bort honom.

Att slå sig in på arbetsmarknaden som hårt arbetande kvinna och satsa på topjobb och samtidigt bli mamma? Det går inte.

(Ja, det går för en del, som Annika Falkengren, VD för SEB, var 3 månader hemma efter förlossning, hon var runt 40 då).

Melissa är inte feminist.
Hon hade förmodligen varit mamma nu, om hennes första make inte hållit henne i för hårda tyglar.
Hennes make nummer 2 lät henne vara mer självständig och med den självständigheten kom barnlängtan.
Citera
2023-12-27, 19:29
Medlem
Citat:
Hmm, och då debatterar jag med dig och tomatkungen om saker som ni egentligen inte har den blekaste aning om, utan "bara har på känn"? Jaja, det är ju kul att ni försvarar kvinnor. Jag har inget emot dem utan kan bara konstatera att kvinnor är som de är, och män som de är. Båda har för- respektive nackdelar. För trivsel är kvinnor bäst och för handling är män bäst. Flator tillhör i regel kategorin män, och bögar i regel kategorin kvinnor. Och det är genetiskt.

Jag är bisexuell. Så med din logik är jag halvman/halvkvinna.
I övrigt känner jag många kvinnor. Och nyfiken som jag är tar jag reda på saker och ting. Så nej: inte bara "på känn".
Citera
2023-12-27, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag är bisexuell. Så med din logik är jag halvman/halvkvinna.
I övrigt känner jag många kvinnor. Och nyfiken som jag är tar jag reda på saker och ting. Så nej: inte bara "på känn".
Nej, du är bara förvirrad
Citera
2023-12-27, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Aha så Viktoria, som alltså är tysk, svensk, brasilianare är "svensk"
men inte om ex det tyska byttes ut mot somaliska?
Uuh ooh,.. du nämnde den "förbjudna etniciteten".

Nu kommer han bli 2013-tumblr-terf-triggad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in