2024-01-07, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Citera VAR nånstans i den tråden jag skulle få "stryk" tack.
Den som gjort bort sig här är du.

Tex när du hävdar att det visst finns saker som kvinnor är bättre än män på. Sedan tar du det enda exempel du kan komma på. När man håller en tyngd motsvarande 20% av ens maxkapacitet 90 grader från kroppen, då är kvinnan mer uthållig än mannen. Wow, vilken bedrift säger jag.
Citera
2024-01-07, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Nu tror jag Du mera diskuterar mig än ämnet. Det är uppenbart att Du inte inser samhällseffekterna om svenska kvinnor i hög utsträckning barnvägrar. Rättigheter, för män och för kvinnor, måste alltid följas av motsvarande ansvar, och individuella val kan också få samhällseffekter. Därtill är det förstås ledsamt för de enskilda människorna, när de i mera mogen ålder inser att de blivit ideologiskt lurade.
Räknar du alla kvinnor som bor i Sverige till kategorin "svenska kvinnor" eller är det bara de med visst släktträd som räknas? Vilka är "samhällseffekterna" av att folk väljer att inte skaffa barn?

Det är ingen som blir "ideologiskt lurad" i Sverige. Ingen har någonsin sagt eller föreslagit att folk inte ska skaffa barn.
Citera
2024-01-07, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Tex när du hävdar att det visst finns saker som kvinnor är bättre än män på. Sedan tar du det enda exempel du kan komma på. När man håller en tyngd motsvarande 20% av ens maxkapacitet 90 grader från kroppen, då är kvinnan mer uthållig än mannen. Wow, vilken bedrift säger jag.

Det finns en radda saker som kvinnor generellt bevisligen är bättre på än män, och det vet du också.

Verbal förmåga, starkare imunförsvar, tidigare hjärnmognad och ja mer uthålliga muskler är ex. på några saker som vetenskapen konstaterar är något bättre hos kvinnor.
Citera
2024-01-07, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Okej då. Kvinnor är värdelösa på precis allting.

Nöjd?
Citera
2024-01-07, 17:39
Medlem
Citat:
Det finns en radda saker som kvinnor generellt bevisligen är bättre på än män, och det vet du också.

Verbal förmåga, starkare imunförsvar, tidigare hjärnmognad och ja mer uthålliga muskler är ex. på några saker som vetenskapen konstaterar är något bättre hos kvinnor.
Nu kommer han bli jätte, jätte, jätteledsen och skvalllra för mam... jag menar pappa att du varit elak.

(Mamma är kvinna och i egenskap därav jättesämst).
Citera
2024-01-07, 17:42
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Det är män som till störst del "barnvägrar" i världen och i Sverige Uven. Knappast kvinnor.
Kvinnor tar i regel ansvar för de barn de fött i betydligt större grad än fäderna.
Det finns också betydligt fler män än kvinnor som är ofrivilligt barnlösa.

Att många män barnvägrar är förstås inget hinder för den kvinna som vill har barn - det finns alltid män att skaffa barn med. Män har generellt inte alls motsvarande möjligheter.

Att kvinnor tar ett större ansvar för de barn de fött än män beror på att män inte föder barn. Det är för att motverka att män smiter från ansvar som man uppfann äktenskapet. Som vänstern sedan gjort sitt yttersta för att destruera.

Citat:
Och du är ju bevisligen inte ett skit intresserad av något "motsvarande ansvar". Eftersom, som påpekats nu av mig tusen ggr....DU ENKOM VILL TVINGA KVINNOR..medan män i ditt samhälle ska få lov fortsätta leva och agera ansvarslöst. Tydligen av STOR VIKT för dig att män ska få lov slippa ansvar över riskerna och konsekvenserna av sitt sexliv, medan kvinnor ska tvingas ta HELA ansvaret, alltså ÄVEN för den manliga delen.

Hur du än försöker vända och vrida på saken, bortförklara och byta ämne så är ovan en brist i ditt resonemang som du inte kan förklara.

Och jag har förklarat otaliga gånger för Dig att och hur Du har fel. En metod för att öka det manliga ansvaret är att lyfta fram äktenskapet - något Du avvisar.
Citera
2024-01-07, 17:44
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sardellini
Räknar du alla kvinnor som bor i Sverige till kategorin "svenska kvinnor" eller är det bara de med visst släktträd som räknas? Vilka är "samhällseffekterna" av att folk väljer att inte skaffa barn?

Det är ingen som blir "ideologiskt lurad" i Sverige. Ingen har någonsin sagt eller föreslagit att folk inte ska skaffa barn.

Med svenska kvinnor avses kvinnor med svensk etnicitet. Alla andra innebörder är så klart på ett eller annat sätt felaktiga.

Om svenskar skaffar för få barn, kommer svenskarna att bli en minoritet i sitt eget land, med på sikt katastroflaa följder för oss och våra efterkommande.
Citera
2024-01-07, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Med svenska kvinnor avses kvinnor med svensk etnicitet. Alla andra innebörder är så klart på ett eller annat sätt felaktiga.
Då är du egentligen inte oroad över att födelsetalet sjunker, utan snarare att födelsetalet av barn med icke-svenska namn ökar. Allt du hittills skrivit är med andra ord bara skitsnack och inget annat än rasism. Rasism du är för feg för att stå för och därför förklär den i mer oskyldig dress.

Citat:
Om svenskar skaffar för få barn, kommer svenskarna att bli en minoritet i sitt eget land, med på sikt katastroflaa följder för oss och våra efterkommande.
Du menar "kulturell förändring"? Lustigt då du ju är förespråkare av den kulturen -- äktenskap, kärnfamilj, stora familjer och kvinnor i köket.
Citera
2024-01-07, 18:20
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sardellini
Då är du egentligen inte oroad över att födelsetalet sjunker, utan snarare att födelsetalet av barn med icke-svenska namn ökar. Allt du hittills skrivit är med andra ord bara skitsnack och inget annat än rasism. Rasism du är för feg för att stå för och därför förklär den i mer oskyldig dress.

Jag tror jag igenom tråden varit tydlig med att jag är engagerad i det svenska folkets bästa - inte hela världens. Ni i vänstern får använda vilka okvädningsord Ni vill, men att 2024 skylla någon som efterlyser nationellt ansvar för "rasist" känns rätt mycket som 2014. Bara vänsterextremister håller på så där nuförtiden.

Citat:
Du menar "kulturell förändring"? Lustigt då du ju är förespråkare av den kulturen -- äktenskap, kärnfamilj, stora familjer och kvinnor i köket.

Jag förespråkar den traditionella svenska kulturen, där äktenskap och kärnfamilj är bärande delar av ett fungerande samhälle. Vilket rum kvinnorna befinner sig i har därvid mindre betydelse.
Citera
2024-01-07, 18:22
Medlem
Citat:

Mäns förmågor är mer utspridda. Fler i toppen och botten.

Kvinnors förmågor är mer jämna. Färre genier. Färre idioter.
Citera
2024-01-07, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bahr
Mäns förmågor är mer utspridda. Fler i toppen och botten.

Kvinnors förmågor är mer jämna. Färre genier. Färre idioter.

Det är IQ och inte "förmågor".
Citera
2024-01-07, 18:54
Medlem
Citat:
Det är IQ och inte "förmågor".

Gäller fler förmågor än IQ. Även om IQ ofta är kopplat med andra förmågor, exempelvis verbal förmåga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in