Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2023-12-21, 17:34
Medlem
VinkelSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baralitesmartare
Den är säkert bra. Jag köppte min i mars 2020 så var den bra, och funkar bra också då den är en sån där 4g+. Sen operatör.. det handlar om pris och lojalitet. Jag tex får alltid rabatt varje månad genom att hävda att jag är lojal kund.. varenda gång som dom strular med fakturor får jag extrarabatt.... men tele 2 kanske är bra.. vad vet jag.. ha gott nytt år!

En annan router.. då ska det vara 5G för att jag ska byta. dom är dyra
De flesta operatörer är säkert bra. Hade tele2 sedan tidigare och visste att täckningen var bra där jag bor. Viktigaste för mig är att det är obegränsad surf. Sist jag kollade var det en del som sålde abonnemang med "obegränsad surf", men läste man i det finstilta så stod det att hastigheten stryps om man uppnår en viss mängd data. Det har säkert ändrats nu. Får undersöka lite andra operatörer i mellandagarna, kanske värt att byta. Eller försöka fixa sån där lojalitetsrabatt jag också kanske... God jul och gott nytt år på dig!
Citera
2024-11-23, 19:12
Medlem
Jag kapar den här tråden. Ett av dom Internet-abonnemangen i släkten som jag administrerar eller ger rekommendationer åt, ett Tele2 coax 150Mb/s(x2 iom dubbel hastighet från Comviq), gick upp i pris vid senaste uppsägningen, och då blev Comviq's nuvarande kampanj på mobilt bredband via 4G för 249kr/mån undra 24mån ett alternativ, som dessutom passar ihop med en eventuellt stundande flytt för hyresgästen. Att förstå hur Tele2 hanterade flytt till adresser där det inte finns fiber/coax från Tele2 var tydligen svårt att förstå vid samtal med kundtjänsten, om dom erbjöd byte till mobilt bredband under bindningstiden för samma pris eller om det skulle bli rejäl prisökning.

Har själv aldrig kört mobilt bredband som fast bredband i något hem och vet inte hur stabilt sånt är nu för tiden eller vilka hastigheter man kan räkna med. Detta berör en person som bor i Gbg tätort(Högsbohöjd eller Högsbohöjden?), precis uppe på en höjd med utsikt över staden varvid mobilnäten är lite knepiga för operatörerna att ställa in så inte sändarna ska spilla över på alla bostadsområden nedanför höjden, något jag märkte av för många år sedan när jag var där och testade lite, men det ska ha bättrats sedan dess vad jag vet.

Kan man räkna med att få ut stabila 30-50Mb/s så det går att köra 2 eller fler sportstreams vid ett och samma tillfälle under några timmars tid, eller är det knappt att man kan köra en livestream på 8-10b/s under några timmar utan problem?

Är Comviq helt utan begränsningar idag eller är det fortfarande finstilta grejer om max datamängd per dygn innan den begränsas och man måste låsa upp det med SMS som nämnts i tråden?
Citera
2024-11-23, 21:00
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Jag kapar den här tråden. Ett av dom Internet-abonnemangen i släkten som jag administrerar eller ger rekommendationer åt, ett Tele2 coax 150Mb/s(x2 iom dubbel hastighet från Comviq), gick upp i pris vid senaste uppsägningen, och då blev Comviq's nuvarande kampanj på mobilt bredband via 4G för 249kr/mån undra 24mån ett alternativ, som dessutom passar ihop med en eventuellt stundande flytt för hyresgästen. Att förstå hur Tele2 hanterade flytt till adresser där det inte finns fiber/coax från Tele2 var tydligen svårt att förstå vid samtal med kundtjänsten, om dom erbjöd byte till mobilt bredband under bindningstiden för samma pris eller om det skulle bli rejäl prisökning.

Har själv aldrig kört mobilt bredband som fast bredband i något hem och vet inte hur stabilt sånt är nu för tiden eller vilka hastigheter man kan räkna med. Detta berör en person som bor i Gbg tätort(Högsbohöjd eller Högsbohöjden?), precis uppe på en höjd med utsikt över staden varvid mobilnäten är lite knepiga för operatörerna att ställa in så inte sändarna ska spilla över på alla bostadsområden nedanför höjden, något jag märkte av för många år sedan när jag var där och testade lite, men det ska ha bättrats sedan dess vad jag vet.

Kan man räkna med att få ut stabila 30-50Mb/s så det går att köra 2 eller fler sportstreams vid ett och samma tillfälle under några timmars tid, eller är det knappt att man kan köra en livestream på 8-10b/s under några timmar utan problem?

Är Comviq helt utan begränsningar idag eller är det fortfarande finstilta grejer om max datamängd per dygn innan den begränsas och man måste låsa upp det med SMS som nämnts i tråden?

Jag har ett obegränsat abonnemang låst till 100Mbps från Tele2 som är samma nät som Comviq. Nu när de håller på att rulla ut 5G i den här hålan så har 4G också blivit förbättrat. Jag får normalt ut 80-120Mbps ner och 30-50Mbps upp. Tidigare brukade jag normalt få 40Mbps ner (60Mbps på en bra dag). Det fungerar rätt bra för det mesta och mina behov, men är inte optimalt om man vill spela onlinespel, vilket jag inte gör. Tele2 4G har en rätt ostabil latens/ping som i regel fluktuerar mellan 20ms och 55ms eller mer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in