Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-12-21, 19:40
  #13
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkomanen
Ta vadsomhelst?? En enkrona, Fia med knuff pjäs, kastanj. Allt som passar på rutan funkar ju.
Kanske ska TS använda pjäserna till något annat spel, eller projekt.

T.ex. vill många ha 20 monopolbilar till spelet Supercharged.
Citera
2023-12-22, 01:30
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Kanske ska TS använda pjäserna till något annat spel, eller projekt.

T.ex. vill många ha 20 monopolbilar till spelet Supercharged.
Nu skrev TS iofs "det skulle vara kul med lite nytt". Vilket man nog måste tolka som att han vill nya / andra spelpjäser till just Monopol-spelet.

Vilket är en smula märkligt eftersom man kan använda ungefär precis vd som helst i den storleken som spelpjäs... Använd fantasin Fangface!
Citera
2023-12-22, 06:49
  #15
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Vilka spelpjäser söker du ?

Dom klassiska i metall, bil, båt, hatt, osv.

Eller dom smala plastgubbarna som kom på 60-talet ?

Eller några helt andra ?
Såg att det kommit lite nya pjäser, en t-rex, anka, mm. Roligare att ha fler att välja på än de som kom med Monopolet då man köpte det.

Gillar bara inte att jag ska behöva köpa ett helt nytt spel bara för att komma åt de nya pjäserna.
Citera
2023-12-22, 10:20
  #16
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
Såg att det kommit lite nya pjäser, en t-rex, anka, mm. Roligare att ha fler att välja på än de som kom med Monopolet då man köpte det.

Gillar bara inte att jag ska behöva köpa ett helt nytt spel bara för att komma åt de nya pjäserna.
Roligare, kanske det, även om det fortfarande är samma Monopol som tidigare.

Du har fått en del tips med länkar.

Men, ärligt talat, spelar ni verkligen Monopol så ofta att en sådan investering, även om den liten, är värd det ?
Citera
2023-12-23, 18:18
  #17
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Roligare, kanske det, även om det fortfarande är samma Monopol som tidigare.

Du har fått en del tips med länkar.

Men, ärligt talat, spelar ni verkligen Monopol så ofta att en sådan investering, även om den liten, är värd det ?
Nej, spelar bara ett par gånger om året. Det var bara något som slog mig när jag skulle försöka hitta en ny bil som kommit bort, att det inte finns några reservpjäser att köpa. Det var då jag såg att det kommit nya pjäser och då tänkte jag att de måste väl ändå gå att köpa separat. Men icke...
Citera
2023-12-23, 20:24
  #18
Medlem
Paddan1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
Nej, spelar bara ett par gånger om året. Det var bara något som slog mig när jag skulle försöka hitta en ny bil som kommit bort, att det inte finns några reservpjäser att köpa. Det var då jag såg att det kommit nya pjäser och då tänkte jag att de måste väl ändå gå att köpa separat. Men icke...

Man kan köpa kompletta uppsättningar Monopolpjäser på AliExpress för någon femtiolapp.
Citera
2024-01-16, 18:57
  #19
Medlem
Hej hallå! Vad är det du söker i spelpjäs väg, hus, hotell? Har möjlighet att tillverka saker i massiv bok och måla dom i färg efter önskemål.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback