Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-12-21, 22:18
  #13
Medlem
Ingen är hög på svamp oavbrutet i två år. Är man det är man i psykos och kan inte jobba alls.

Troligare är att hen har mikrodoserat och misslyckats med det.
Citera
2023-12-21, 23:14
  #14
Medlem
Vet man vilken kommun det gäller?
Citera
2023-12-22, 00:04
  #15
Medlem
hockexs avatar
Trist för honom, inte en chans att han var påverkad när det var såpass frekvent användande.
Men så går det om man berättar något på arbetsplatsen, nämde att jag hade ett deltidsjobb en gång och givetvis skvallrade kollegan till chefen och fick intyga att jag inte hade det för det skulle strida mot anställningsavtalet. Idioti.

F.ö kan jag tänka mig att handläggaren hade lite mer empati än gemene kollegor på platsen
Citera
2023-12-22, 00:07
  #16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PersonalSeasoning
Hur sjutton är det möjligt att trippa utan att det märks?


Inga problem - på lappar åtminstone, då hjular man ut i evigheten!
Värre på en näve kubar... Vill inte gå ut till, eller träffa någon, från den andra sidan dalen...
Citera
2023-12-22, 10:44
  #17
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Vi kan konstatera att han omöjligt kan varit hög i två års tid dagligen då det inte är möjligt med psilocybin.
Det handlar snarare om mikrodosering mot depression.

Artikel berättar också att han skött sitt arbete och inga fel har hittats.

Det handlar alltså att han berättat för vissa om svampen och till slut har någon av dessa skvallrat för chefen.

Skulle vara intressant om IVO skulle undersöka saken på riktigt och komma fram till att det inte föreligger någon risk.
Citera
2023-12-22, 21:46
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Säger som Dorothy Parker när det berättades att Coolidge dött; how can they tell?’

Jag föreställer mig soc som en plats där dårar vandrar runt och leker kontor.

Jag arbetar på socialkontor och kan inte riktigt säga emot. Jag tar med mig din formulering och kommer nog skriva ut den och ha som motto.
Citera
2024-01-19, 00:54
  #19
Medlem
Man blir tolerant ganska snabbt och hjälper på koncentrationen. Krävs en ganska hög dos innan man flippar ut, särskilt om man är van.
Citera
2024-01-21, 14:47
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Jag hörde att de skulle testa kommunens anställda. Är det av den orsaken?

Annars tycker jag man får ta vad man vill om man kan utföra jobbet, särskilt om det inte har med motorik att göra. Bättre att avskeda dem som är trötta varje dag så att de inte kan jobba, de ska lära sig att sova i tid.

Det testas inte för svamp (pscilocybin) sådana tester är otroligt sällsynta och skulle tippa på att sådana tester inte ens finns i Sverige.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback