• 3
  • 4
2024-10-05, 23:48
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Intressant. Min erfarenhet säger att om man fiser i ansiktet på en Meg så skriker hon
Citera
2024-10-06, 13:28
Medlem
Neksnors avatar
Jag la en smygare under täcket en gång. Hunden som låg och snarkade under samma täcke vaknade och började krypa mot fisen.
Citera
2024-10-06, 13:34
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flenzenstock
Jag har märkt att om man fiser en illaluktande fis i ansiktet på en hund respektive katt så får man helt olika reaktioner. Hundar blir riktigt exalterade och börjar lukta frenetiskt, medans katter ser fullkomligt spyfärdiga ut och reser sig och går. Har ni också noterat det? Testa själv om ni har en hund eller katt och skriv vad reaktionen blev.

Ja det där har jag kunnat konstatera varenda dag. Jag går ner i parken och drar ner byxorna och fiser på hundarna. De blir stormförtjusta. När katterna kommer är de väldigt negativa när jag pruttar. Jag har prövat på grannar också och märkt att gamla änkor verkar kvickna till när de minns de lyckliga stunderna i sängen med sin avlidna pruttande äkta hälft.
Citera
2024-10-06, 14:56
Medlem
Olduvais avatar
Skulle aldrig få för mig att fisa på min katt, men när en av mina katter blev gammal och fick problem med magen så hade han inga förbehåll för att göra det.

Han brukade ligga på bordet mitt under näsan på mig, och det hördes aldrig när han fes. Men lukten, om man nu ens kan kalla det en lukt, gjorde en fan vimmelkantig. Jag är rätt säker på att hans fjärtar innehöll nervgas eller något. Man blev helt kall i kroppen.
Citera
2024-12-03, 11:02
Medlem
Anne-Frank-ar-kats avatar
Det här är väldigt beroende på vilken slags fis det är.
Citera
2025-01-12, 15:18
Medlem
En mycket viktig frågeställning. Jag har dessvärre ingen hund, men provade på katten efter att ha läst den här tråden. Hade ätit indiskt och magen blir alltid kaos av det, så fisarna och skitkorvarna stinker minst sagt.

La en rejäl brakfjärt i fejset på katten. Tyvärr reagerade den inte ens, utan låg bara kvar i soffan.

Nåja, frugan uppskattar dem i vart fall.
Citera
2025-02-20, 21:19
Medlem
Flenzenstocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjakungen
En mycket viktig frågeställning. Jag har dessvärre ingen hund, men provade på katten efter att ha läst den här tråden. Hade ätit indiskt och magen blir alltid kaos av det, så fisarna och skitkorvarna stinker minst sagt.

La en rejäl brakfjärt i fejset på katten. Tyvärr reagerade den inte ens, utan låg bara kvar i soffan.

Nåja, frugan uppskattar dem i vart fall.
Det är bra att du ger ett värdefullt tillskott till tråden i vart fall.
Citera
2025-02-21, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flenzenstock
Det är bra att du ger ett värdefullt tillskott till tråden i vart fall.

Min gissning är att hundar ger en mycket starkare reaktion. De har ett mer välutvecklat luktsinne, samt att deras sinnesstämning är väldigt annorlunda katters. En katt är i allmänhet obrydd av sig, och en fjärt rakt i ansiktet rubbar inte denna obryddhet.
Citera
2025-02-21, 07:29
Medlem
Har vår hund i sängen om nätterna, fiser vi så kommer hunden direkt och kör nosen nära för att få en ordentlig whiff, har sett ibland att den går iväg med munnen öppen som att den inte vill andas med nosen
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in