Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-12-26, 02:55
  #25
Avstängd
Jango-fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Varför skulle Filip var en incel för? Han ser väl inte ut att att hata kvinnor direkt. Väldigt hjälpsam är han dock.

Vad har incel med kvinnohat att göra? En incel är någon som inte har haft samlag på 6 månader trots att han önskar det.
Citera
2023-12-26, 04:37
  #26
Medlem
FanTaMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tulipa
"Filip" eller Gustav som han heter från Freudian Slip Productions är grym. Kul att han får tjäna lite pengar på reklamjobb. Det här med att det finns flera reklamer med ett fån som alltid porträtteras av en vit man är dock tröttsamt.

Grym på vilket sätt? Snubben gör ju en extremt sunkig insats i OKQ8-reklamen, och jag har svårt att se hur det gynnar företaget.
Citera
2023-12-26, 07:54
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carex
Skittråd.
Hittills ingen länk / bild på det som diskuteras.

Eh.. jo. Jag hittade inlägg med länk iaf.

För övrigt är det faux pas att kopiera ett redan använt upplägg. ICA började för över 20 år sen med ICA-Stig och deras reklam idag är bara sorgligt uttjatad. Då bestämmer sig OK/Q8 för att börja.
Citera
2023-12-26, 08:12
  #28
Medlem
Tidsresenarens avatar
Jag brukar aldrig kolla TV bl a just för att det är så mycket PK i reklam. Men häromdagen såg jag den här, den var rätt kul ändå.

Dessutom uppfriskande att se att en klassisk svensk donna kåt på svensk man (inte som jag är van att se reklamer numera).

Att han är lite tafatt är ju själva budskapet och poängen, det som många svenska män kan vara i vissa avseenden. Dock med glimten i ögat, riktigt bra. 🥰 5/5!
Citera
2023-12-26, 09:15
  #29
Medlem
anotherpieceofmeats avatar
Roligt att ts tar för givet att vi inte bara vet exakt vem Filip är utan även kan få en bild i huvet på honom
Citera
2023-12-26, 10:41
  #30
Medlem
akutaccents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Varför?? Varför måste "Filip" i Q8 reklamen vara en 12 årig incel??

En tolvårig incel? Hade väl varit väldigt udda om en tolvåring var något slags Don Juan? Hur tänker du, TS?
Nej, Samhall borde inte ha julledigt som oss andra, då får man såna här knasiga trådar.
Citera
2023-12-26, 12:33
  #31
Medlem
Carl Serungs avatar
Någon som vet vad tjejen heter i reklamfilmen?
Citera
2023-12-26, 13:34
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Varför?? Varför måste "Filip" i Q8 reklamen vara en 12 årig incel?? Varför måste han det? Vem tänkte ut det i den sneaste reklamen för (skit-)företaget OK-Q8. Är det bara för att han ska framstå som det enda han lever för är besinstationen han jobbar på eller? Vem gör det liksom?? Kanske en incel då...
Varför tror du han är 12 år ??
Citera
2023-12-26, 17:28
  #33
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Jo, vi normala människor, har en glasskärm hemma vi kallar för television. Där visas något som kallas för reklamfilm för at kunna sponsra filmer och annat.
Vi normala människor utsätter oss inte för reklam...
Citera
2023-12-26, 20:02
  #34
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Varför?? Varför måste "Filip" i Q8 reklamen vara en 12 årig incel?? Varför måste han det? Vem tänkte ut det i den sneaste reklamen för (skit-)företaget OK-Q8. Är det bara för att han ska framstå som det enda han lever för är besinstationen han jobbar på eller? Vem gör det liksom?? Kanske en incel då...

Mycket märklig TS - får inte ihop hur du tänker alls..
Citera
2024-01-07, 00:31
  #35
Medlem
Själv undrar jag varför en uppenbar kvinnlig stalker som stalkar en man på hans arbetsplats på något sätt ska föreställa gulligt. Hur kan man ens se det på något annat sätt??
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback