Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-31, 09:57
  #193
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Vilket år var det?
Vet inte nu faktiskt . Blandade ihop det med nåt annat uppenbarligen .
Citera
2023-12-31, 10:05
  #194
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Det är ju för långt för ungarna nuförtiden.
Padd-suget blir oemotståndligt 10 minuter in.

MÅSTE. SPELA. ROBLOX. NU!
Citera
2023-12-31, 10:30
  #195
Medlem
Vad märkligt att ni som säger er vara trötta på Kalles jul inte nämner ett dugg att Grevinnan och betjänten är en lika stor tradition . Borde inte det också läggas ner med samma resonemang?
Citera
2023-12-31, 15:58
  #196
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christer-ulfbaage
Det är ju för långt för ungarna nuförtiden.
Padd-suget blir oemotståndligt 10 minuter in.

MÅSTE. SPELA. ROBLOX. NU!
Inga barn i min bekantskapskrets tittar på det.
Däremot nästan alla som jag känner som är uppväxta då SVT mest sände öststatsbarnprogram har iaf tvn på medans det äts godis och dricks kaffe.
Citera
2023-12-31, 22:30
  #197
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Vad märkligt att ni som säger er vara trötta på Kalles jul inte nämner ett dugg att Grevinnan och betjänten är en lika stor tradition . Borde inte det också läggas ner med samma resonemang?

Visades första gången 1969, men tog till 1976 innan nästa sändning som sedan blivit regelbunden utom 2004, så nej den sketchen har säkert 15 år tills den visats lika länge som KA och då bör läggas ner. KA bör dock läggas ner först. Gärna redan 2024.
Citera
2024-01-02, 18:40
  #198
Medlem
fitz-humes avatar
Så länge som minst en miljon svenskar troget tittar på programmet varje julafton så kommer det att finnas kvar på samma sändningstid. Just nu är det runt tre miljoner, men i takt med att nya generationer kommer så sjunker det säkert. Kanske om 40 år är vi där. Jag tillhör själv den generation som inte kan vara utan Kalle Anka på julafton (av nostalgiska och traditionella skäl).
Citera
2024-01-02, 18:51
  #199
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Så länge som minst en miljon svenskar troget tittar på programmet varje julafton så kommer det att finnas kvar på samma sändningstid. Just nu är det runt tre miljoner, men i takt med att nya generationer kommer så sjunker det säkert. Kanske om 40 år är vi där. Jag tillhör själv den generation som inte kan vara utan Kalle Anka på julafton (av nostalgiska och traditionella skäl).

Vet inte om de låter det sjunka så lågt, de kan ju känna att de måste förnya sig långt innan dess och nu senast sjönk väl tittarantalet rejält. Räknar man i procent av befolkningen har det sjunkit ännu mer, tidigare tittade väl typ 50% av befolkningen (när vi var 8-9 miljoner) men nu är vi väl snart nere på 25%.

Kanske byter de ut det mot något som lockar muslimer mer istället.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback