2024-01-03, 07:36
Medlem
TenBagger69 och billigost i konversation? Kan bli episkt...
2024-01-03, 07:55
Medlem
Alkibiadess avatar
Inga hard feelings mellan Ilar och Hagstrm lngre att dma av sociala medier. Och stmningen i laget verkar vara god dr de stttar varandra utifrn uttalanden som Ilar gjort.
2024-01-03, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Ja och det kommenterade jag ven till en annan person som skrev s, nmligen att om vallaren anser att karen vill ha fr mycket fste som kommer g ut ver glidet, s r det ven vallarens ansvar att "vertala" karen att vlja mindre.

Sen verkar ju alla ha likvrdig valla fr varje tvling, det r ju extremt sllan bara en har dligt glid s att enskilda kare bestmmer sjlva verkar ju inte direkt finnas belgg fr.

Det r ju alltid en avvgning men jag har svrt att se att ngon annan n karen sjlv har sista ordet vad det gller just det. Jag kommer inte upp fr denna backen utan 40 tjuvslpp t.ex, det mste ju rimligen karen sjlv knna? Jag vet inte vem som annars skulle gra det?

Jag har iaf i flera intervjuver sett t.ex Calle eller Ebba sagt "JAG valde fr mycket fste" Inte ens vi utan jag valde.
2024-01-03, 08:05
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Det r ju alltid en avvgning men jag har svrt att se att ngon annan n karen sjlv har sista ordet vad det gller just det. Jag kommer inte upp fr denna backen utan 40 tjuvslpp t.ex, det mste ju rimligen karen sjlv knna? Jag vet inte vem som annars skulle gra det?

Jag har iaf i flera intervjuver sett t.ex Calle eller Ebba sagt "JAG valde fr mycket fste" Inte ens vi utan jag valde.

Ja de vljer bland urvalet ja, men framtagningen av urvalet har ju vallaren ansvar fr och om en skida r undermlig s r det ju vallarens ansvar.

Har ex Ebba koll p kalkylerna fr hur snabbt en fstvalla slits ut under ett lopp utifrn olika parametrar som kyla, fuktighet, typ av sn osv?
2024-01-03, 08:16
Medlem
Citat:
Ja de vljer bland urvalet ja, men framtagningen av urvalet har ju vallaren ansvar fr och om en skida r undermlig s r det ju vallarens ansvar.

Har ex Ebba koll p kalkylerna fr hur snabbt en fstvalla slits ut under ett lopp utifrn olika parametrar som kyla, fuktighet, typ av sn osv?

Jo men jag antar att en bra glidvallad skida t.ex kan bli undermlig om det lggs p fr mycket fste. Tycker karen det behvs fr att kunna ta backarna p ett rimligt stt r det vl dennes ansvar. Vissa kare behver bttre fste ocks.

Sen kan ju alltid en skida var dlig nd eller ocks naturligtvis. Ganska ofta nr skidorna r kassa mrks det ju direkt.
2024-01-03, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Svenskorna..Sundling, Svahn..skall vlja samma heat som Diggins i kvarten..kra sakta..sedan ta Diggins mot slutet i spurten..

D kommer de frmodligen vara lngt efter jessie nr spurten brjar, och inte ha en chans.
2024-01-03, 08:33
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Jo men jag antar att en bra glidvallad skida t.ex kan bli undermlig om det lggs p fr mycket fste. Tycker karen det behvs fr att kunna ta backarna p ett rimligt stt r det vl dennes ansvar. Vissa kare behver bttre fste ocks.

Sen kan ju alltid en skida var dlig nd eller ocks naturligtvis. Ganska ofta nr skidorna r kassa mrks det ju direkt.

S du pstr om ex Ebba inte r njd med ngon av skidorna i urvalet och vill ha mer fste, s ska vallarna lyda henne trots att de vet att det kommer medfra mycket smre glid och drmed vaska kommande tvling?
2024-01-03, 08:44
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
I morgon blir det norsk dubbel: Skistad och Valnes.

Omjligt tyvrr
2024-01-03, 09:12
Medlem
Citat:
S du pstr om ex Ebba inte r njd med ngon av skidorna i urvalet och vill ha mer fste, s ska vallarna lyda henne trots att de vet att det kommer medfra mycket smre glid och drmed vaska kommande tvling?
Lng diskussion om val av skidor, valla och vem som bestmmer mngden fstvalla
- Personliga vallaren plockar ut skidor som ska testas dagen innan (om stabilt vder) fr att smalna av urvalet
- Ett ftal par vallas efter bsta frmga fre tvlingen och testas av kare ev tillsammans med med testkare
- Vid testningen knner karen efter om fstet r bra och om det r bra slpp eller om fstvallan ev ligger i fr mycket. Om karen inte r riktigt njd med fstet s kompletterar man med lite mer och sluttestar en gng till och drefter slutligen gr skidvalet.

Det r allts karen som vljer skidor och mngden fste men skerligen i samrd med vallare o/e testkare
2024-01-03, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sponti
Lng diskussion om val av skidor, valla och vem som bestmmer mngden fstvalla
- Personliga vallaren plockar ut skidor som ska testas dagen innan (om stabilt vder) fr att smalna av urvalet
- Ett ftal par vallas efter bsta frmga fre tvlingen och testas av kare ev tillsammans med med testkare
- Vid testningen knner karen efter om fstet r bra och om det r bra slpp eller om fstvallan ev ligger i fr mycket. Om karen inte r riktigt njd med fstet s kompletterar man med lite mer och sluttestar en gng till och drefter slutligen gr skidvalet.

Det r allts karen som vljer skidor och mngden fste men skerligen i samrd med vallare o/e testkare

Nu har jag ingen som helst erfarenhet av kning p denna nivn men det var ganska exakt s jag tnkte att det fungerar.
2024-01-03, 09:21
Medlem
Citat:

Om hon sger att det r fr dligt fste och inte alls kommer funka uppfr antar jag att det r sjlvklart att de lgger p mer. Hur skulle det annars fungera?
2024-01-03, 09:34
Avstngd
Citat:
Har de sagt det eller r det ditt nskeml

Det r den taktiken svenskorna skall ha. Se till att Diggins ker ut i en kvart.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in