Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-28, 12:48
  #1
Avstängd
Hej,

I natt hade jag en mardröm om att jag utsattes för ett terrordåd. Minns att det var någon slags gas som orsakade en utdragen, smärtsam död. Vad betyder denna dröm och har nån annan haft det?

Min egen tolkning är att det är mitt undermedvetna som försöker få mig att sluta vara så intresserad av brottslighet och politik. Det känns även som att mitt undermedvetna försöker utpressa mig till att sluta kritisera islamistisk terrorism och annan sorts relevant terrorism, genom att påminna mig om att de kan utföra terrordåd om man kränker dem. Mitt undermedvetna är så klart uppfostrat av egalitarianistisk, bekväm slavmoral, till skillnad från mitt vuxna persona som är redo att se sanningen i vitögat, och att göra det som är rätt. En strid pågår just nu mellan det barnsliga, själviska undermedvetandet och mitt upplysta ego.

Hur som helst. Jag hade tänkt läsa det genom att fixa mina sömnrutiner - hårdare disciplin. Dessutom ska jag sluta titta på porr, för den skiten korrelerar verkligen med fucked up tankar och skumma känslor.

Förklaringen kan också vara så enkel som att terrorhotnivån faktiskt har höjts ganska nyligen.

Nån annan som haft en liknande dröm? Berätta gärna hur du tolkar den.
__________________
Senast redigerad av VinnarenSkriver 2023-12-28 kl. 12:57.
Citera
2023-12-28, 13:04
  #2
Avstängd
Mod får gärna flytta till den här, upptäckte den nu: (FB) Drömtråden aka Vad drömde du i natt? (sammanslagen)
Citera
2023-12-28, 13:09
  #3
Avstängd
En annan sak som drömmen kanske handlar om är att jag börjat röka. Det är ju gas man andas in.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback