Citat:
Ursprungligen postat av
NotAyrtonSenna
Är självlärd på C# så mer eller mindre en total noob som håller på bara för att det är kul.
Har försökt mig på att göra ett enkelt "spel" som bara går ut på att 3 olika textboxar skall uppdateras baserat på vilket utslumpat värde som visas.
T.ex. så skall värdena 1 eller 2 öka på värdet i textbox1 med 1, värdena 3 eller 4 öka på värdet i textbox2 och värdena 5 och 6 öka på totalen i textbox3.
Det jag har problem med är att slippa hårdkoda "textbox1", "textbox2" och "textbox3" i min Switch- eller if, else if, else-snutt.
Detta är säker oerhört basic men jag hittar ingen hjälp på webben (förmodligen frågar jag på fel sätt).
Tack på förhand!
Utan att kunna C# särskilt, så tror jag metod-mässigt att du bör skapa en lista/array med textboxar eller med objekt som inkluderar referens till respektive textbox. Så kan du loopa/slumpa fram en invånare i listan för att ändra texten som du skriver.
Så hade jag löst motsvarande direkt i Browsern (då fungerar enbart Javascript), men det finns anledning att tro att lösningen är snarlik i C#, även om jag inte har koll på hur textboxar funkar där.