Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-03, 07:09
  #565
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Rättegångsfel alltså.
Ingen juristiktion.
Du skriver nonsens, uppenbarligen finns det detta, då de fick ta in vittnen från andra delstater och bevis
Vill du försöka igen och ljuga och tro någon ska gå på det?
Citera
2024-01-03, 07:13
  #566
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det har dom inte, då det är ett delstatsbeslut
Ett delstatsbeslut som är baserat sig i försök till valfusk och statskuppsförsök i annan delstat.
Är det ditt första inlägg om ämnet, eller trodde du vi hade glömt redan?

Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Du skriver nonsens, uppenbarligen finns det detta, då de fick ta in vittnen från andra delstater och bevis
Vill du försöka igen och ljuga och tro någon ska gå på det?

Du medgav ju själv här ovan att de inte har juristiktion.
Utan det är det ett rättegångsfel.

Vittnen från andra delstater ger inte denna domstol juristiktion. De måste ha det för att ens kunna pröva målet.
Citera
2024-01-03, 07:22
  #567
Medlem
M.Muratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Men detta senaste argumentet är det mer skrattretande jag sett och med tanke på det handlar om valfusk och statskuppsförsök och argumentet det var inte i Colorado får en skratta så man kiknar i hur korkat argument det är
Ja, det är ganska lustigt faktiskt. Det är som om väljare i sin hemdelstat inte skulle få följa delstatslagen utan måste tillåta galningar på kandidatlistan. Krigsbrottslingar, landsförrädare, våldtäktsmän, skattesmitare, det har ingen betydelse, de måste oavsett vad låta en kriminell clown ställa upp i presidentvalet.
Citera
2024-01-03, 07:30
  #568
Medlem
M.Muratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Du medgav ju själv här ovan att de inte har juristiktion.
Utan det är det ett rättegångsfel.

Vittnen från andra delstater ger inte denna domstol juristiktion. De måste ha det för att ens kunna pröva målet.
Universell jurisdiktion då? När någon idiot försöker klamra sig fast vid makten och tänker störta landet både inifrån och utifrån, borde inte det beaktas när delstatens domstol ska fatta ett korrekt beslut?

Enda människa som har fel här är du, "demokraten."
Citera
2024-01-03, 07:36
  #569
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av M.Murati
Universell jurisdiktion då? När någon idiot försöker klamra sig fast vid makten och tänker störta landet både inifrån och utifrån, borde inte det beaktas när delstatens domstol ska fatta ett korrekt beslut?

Enda människa som har fel här är du, "demokraten."

Jaha du känner inte till hur jurisdiktion fungerar. Då väljer du läsa på det.

När handlingarna inte har begåtts i denna delstat och Trump varken bor eller driver företag där så lär det bli svårt att hävda jurisdiktion enligt amerikansk lag.
Citera
2024-01-03, 07:42
  #570
Medlem
M.Muratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Jaha du känner inte till hur jurisdiktion fungerar. Då väljer du läsa på det.

När handlingarna inte har begåtts i denna delstat och Trump varken bor eller driver företag där så lär det bli svårt att hävda jurisdiktion enligt amerikansk lag.
Du bör förstå vad deras delstatslagar säger innan du öppnar käften, "demokraten."

Jag länkade för övrigt till det innan. Precis som jag har länkat till artikeln som förklarade Trump skyldig för sexuellt överfall. Vilket är något helt annat än tyckande och känslor. Utan fungerar ypperligt som underlag när man ska göra en bedömning kring kandidatens lämplighet.
Citera
2024-01-03, 07:47
  #571
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av M.Murati
Du bör förstå vad deras delstatslagar säger innan du öppnar käften, "demokraten."

Jag länkade för övrigt till det innan. Precis som jag har länkat till artikeln som förklarade Trump skyldig för sexuellt överfall. Vilket är något helt annat än tyckande och känslor. Utan fungerar ypperligt som underlag när man ska göra en bedömning kring kandidatens lämplighet.

Förutom att jag redan visat att du har fel så måste domstolens jurisdiktion styrkas innan skuldfrågan ens diskuteras.

Utan jurisdiktion äter bevisen helt ointressanta enligt amerikansk lag.
Citera
2024-01-03, 11:37
  #572
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Du medgav ju själv här ovan att de inte har juristiktion.
Utan det är det ett rättegångsfel.

Vittnen från andra delstater ger inte denna domstol juristiktion. De måste ha det för att ens kunna pröva målet.
Försök inte lägga orden i munnen på mig, för det går jag inte på och så är det bara du som säger och ingen annan.

Och du berättar att du inte har en jävla susning om vad du pratar om, så varför skriver du skräpet för?
För denna "teknikalitet" du försöker hävda är bara komiskt.
Vet du ens om att de vittnes mål och bevis som Colorado har Maine använt, då det fungerar så att man bara för över det till annan delstat om så önskas.

Sluta läs dina skräpsidor, så kanske du får något rätt.
Citat:
Ursprungligen postat av M.Murati
Ja, det är ganska lustigt faktiskt. Det är som om väljare i sin hemdelstat inte skulle få följa delstatslagen utan måste tillåta galningar på kandidatlistan. Krigsbrottslingar, landsförrädare, våldtäktsmän, skattesmitare, det har ingen betydelse, de måste oavsett vad låta en kriminell clown ställa upp i presidentvalet.
Och icke att förglömma och det är att konstitutionen ska gälla alla i USA, så även donalds.
Citera
2024-01-03, 11:58
  #573
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Försök inte lägga orden i munnen på mig, för det går jag inte på och så är det bara du som säger och ingen annan.

Jag citerade dig ordagrant och tog med hela ditt inlägg.
Citera
2024-01-03, 15:32
  #574
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Jag citerade dig ordagrant och tog med hela ditt inlägg.
Vi alla vet de tar in vittnen och bevis från andra delstater, vad menar du som är fel i det och när det kommer till en federal konstitution?
Citera
2024-01-03, 15:36
  #575
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vi alla vet de tar in vittnen och bevis från andra delstater, vad menar du som är fel i det och när det kommer till en federal konstitution?

Om du tror det löser frågan om jurisdiktion så vet du inte vad det begreppet står för.
Jurisdiktion krävs för att domstolen ens ska få pröva fallet, det har inget med bevisningen att göra.
Citera
2024-01-03, 15:41
  #576
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Om du tror det löser frågan om jurisdiktion så vet du inte vad det begreppet står för.
Jurisdiktion krävs för att domstolen ens ska få pröva fallet, det har inget med bevisningen att göra.
Det är vittnen och bevisen från andra delstater jag pratar om och dessa är helt okey och i sin tur kan andra delstater använda det som Colorado kommit fram till.

Och givetvis har dom makt över sin egen valsedel i var delstat
Och konstitutionen stödjer domslutet, då de har påvisat ett deltagande i samhällsomstörtande verksamhet.

Så du missar på alla och ändå skriver du bara mer nonsens, vem tror du ska lura och när du inte ens klarar av att lura dig själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in