Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2024-04-11, 22:48
  #109
Medlem
senhackarens avatar
Du måste kunna flytande mandarin eller kantonesiska. Själva är kineser väldigt ointresserade av att lära sig något annat språk om dom flyttar utomlands.

Du får heller inte vara muslim, för då spärrar dom in dig i något fångläger. Islam är strikt förbjudet där.
__________________
Senast redigerad av senhackaren 2024-04-11 kl. 22:52.
Citera
2024-04-26, 21:52
  #110
Medlem
olikafargers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyreshuskommunist
I Kina finns i princip inga negrer eller araber och muslimerna har man bra kol på i läger osv.

Jag funderar på att flytta till Kina av den anledningen. Skönt att slippa bli rånad eller skjuten och tjejen slipper bli våldtagen varje helg.

Vad krävs för att flytta till Kina? Vad tjänar man? Jag jobbar inom IT.

Räcker det inte att flytta till Polen, Ungern, Tjeckien eller typ Baltikum för det?
Citera
2024-04-26, 21:53
  #111
Medlem
olikafargers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonOnMouse
Det här är bara en fördom säkert men jag har fått för mig att kineser är rasistiska som f-n. 🤷🏼‍♂️ Kina är nog det land dit jag absolut inte skulle emigrera till.

Alla homogena asiatländer är rasistiska. Kina, Japan, Sydkorea b.la.

Dom är nyfikna på västerlänningar ja, men sjukt rasistiska.
Citera
2024-04-26, 21:54
  #112
Medlem
olikafargers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bo-jerry
Ja! Dom är kluriga kineser, inte speciellt vänliga mot turister iaf. Är nog jobbigt att vara invandrare där med.

Om du kan mandarin är dom vänliga.
Citera
2024-04-26, 21:56
  #113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men kommer kineserna gilla dig? De är de mest rasistiska som finns. De gillar absolut inte vita.
Är det verkligen så?
Jag har förstått att det verkar vara så i Japan.
Men om man som västerlänning kommer till vilken stad i Kina som helst - är det så att man får rasismproblem?
Spelar det roll om man behärskar språket?
Citera
2024-04-26, 22:07
  #114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Räcker det inte att flytta till Polen, Ungern, Tjeckien eller typ Baltikum för det?
Kina: "Rena kinesiskan" vs:

Polen: ord med helt orimligt antal konsonanter i en följd. Jag menar inte bara att jag tycker det känns fel, jag menar att det objektivt sett är helt dysfunktionellt. Oacceptabelt.

Ungern: "Kelabatirakiletisofülofoszemitagiretily berek i Nagyariroz Balatoniszor" och det betyder ungefär "Nej Tack"...så Nej Tack.

Tjeckien: Se Polen

Baltikum? Estland: Se Ungern

Övriga baltländer: Se Polen och Tjeckien
Citera
2024-04-26, 23:09
  #115
Medlem
olikafargers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Kina: "Rena kinesiskan" vs:

Polen: ord med helt orimligt antal konsonanter i en följd. Jag menar inte bara att jag tycker det känns fel, jag menar att det objektivt sett är helt dysfunktionellt. Oacceptabelt.

Ungern: "Kelabatirakiletisofülofoszemitagiretily berek i Nagyariroz Balatoniszor" och det betyder ungefär "Nej Tack"...så Nej Tack.

Tjeckien: Se Polen

Baltikum? Estland: Se Ungern

Övriga baltländer: Se Polen och Tjeckien

För Kina är enklare menar du? Är du galen?

Baltikum är som finska, du lär dig fort.
Ungern svårt ja, Polen nej, Tjeckien absolut inte svårt.

Att lära sig ett språk med olika toner ÄR svårt om något, tro mig - jag har läst Thailändska C1
Citera
2024-04-27, 06:30
  #116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Om du kan mandarin är dom vänliga.

Såklart men det är inget man bara kan
Citera
  • 9
  • 10
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3578876

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback