Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-01, 20:15
  #13
Medlem
Jag tycker att det är bra att agera för miljö och djur. Ibland utnyttjas dock miljö och djur felaktigt av politiska stollar.

Flera politiska grupper, oftast vänsterorienterade, använder ibland miljö. djur- och klimat som en täckmantel för att få svina, de är såklart löjliga och åstadkommer inget bra.

Att ta hand om och värna om vår miljö och våra djur på ett bra sätt har ju såklart inget med vänsterpolitik att göra.

Att ta hand om och värna om vår miljö och våra djur på ett bra sätt är dock viktigt
Citera
2024-01-01, 20:17
  #14
Medlem
Duerfs avatar
Så länge de bara får böter kommer de fortsätta.
Citera
2024-01-01, 21:10
  #15
Medlem
GuldkalvenAxels avatar
Förr var det freden som dessa stollar jobbade för. När huvudsponsorn Sovjet och Kina slutade ge bidrag till dessa grupper har det blivit miljö i stället. Kina vill numera gärna att Europa köper deras Elbilar.
Citera
2024-01-01, 21:50
  #16
Medlem
Att värna om miljön har inget med höger/vänsterskalan att göra.

Men ja, de där aktionerna måste vara bland de mest kontraproduktiva och korkade som finns.
Citera
2024-01-01, 22:18
  #17
Medlem
Undringars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NebraskaBeef
Har du belägg för det, vart kan jag se att en hund skitar ner lika mycket?

According to research published in the New Scientist, the carbon footprint of a sports utility vehicle driven for 10,000 kilometres for a year is about less than half of a medium sized dog like a labrador or a Golden Retriever.

Det har du kunnat läsa om överallt i iallafall 15 år.
https://amp.smh.com.au/environment/s...30-p52mbz.html

Fritt fram att limma fast sig runt dörren på aktivister med husdjurs ytterdörrar… Dom får ju fatta det absurda att bli arga på en klimataktion när det handlar om klimatets framtid!

https://www.sciencefocus.com/science...he-environment
[url]https://www.forbes.com/sites/jeffmcmahon/2017/08/02/whats-your-dogs-carbon-pawprint/?sh=1dfd61713a63


https://www.chroniclelive.co.uk/news...r-22724199.amp
__________________
Senast redigerad av Undringar 2024-01-01 kl. 22:24.
Citera
2024-01-01, 22:38
  #18
Medlem
HaIvHerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrodanStropp
Är ju egentligen helt ofattbart att man med dagens teknik inte kan bevisa nog hur illa ställt det är med den så kallade klimatkrisen.

Jag tror inte att det är där det skaver, utan jag tror nog tyvärr att majoriteten väljer att blunda i det då problemet i sig ter sig så stort. Det är lätt att blunda som privatperson när extrema väderfenomen som tex plusgrader på Antarktis (?) sker, då det inte drabbar oss uppe i Norden (?) omgående. Lyssnade någon dokumentär på svt play där dom pratade om isen, men nu när jag får ned det i text låter det rätt sjukt med plusgrader på Antarktis, om jag nu inte missminner såklart.
Citera
2024-01-01, 22:42
  #19
Medlem
Undringars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaIvHerr
Jag tror inte att det är där det skaver, utan jag tror nog tyvärr att majoriteten väljer att blunda i det då problemet i sig ter sig så stort. Det är lätt att blunda som privatperson när extrema väderfenomen som tex plusgrader på Antarktis (?) sker, då det inte drabbar oss uppe i Norden (?) omgående. Lyssnade någon dokumentär på svt play där dom pratade om isen, men nu när jag får ned det i text låter det rätt sjukt med plusgrader på Antarktis, om jag nu inte missminner såklart.

Och då är det hög jävla tid att införa Hundskam och hästskam när husdjur som tex hundar står för en betydande del av världens klimatpåverkan. Värst är det i väst där människor ska ha minst en hund, gärna flera, var, bara för nöjes skull. Som att köra runt i en SUV varje dag bara för att det är kul. ÄCKLIGT hur poppis det varit länge att skylla allt på barn och säga att det förstör klimatet att skaffa barn. Samtidigt som man har två hundar, en katt och drömmer om att skaffa ännu fler djur, helt skamlöst.
Citera
2024-01-01, 22:46
  #20
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuldkalvenAxel
Förr var det freden som dessa stollar jobbade för. När huvudsponsorn Sovjet och Kina slutade ge bidrag till dessa grupper har det blivit miljö i stället. Kina vill numera gärna att Europa köper deras Elbilar.
Ja Svenska freds går ju inget statsbidrag längre så då måste man gå vidare. Parodiskt dock då östblocket och Kina idag knappast direkt var kända som kämpar för miljön.
Citera
2024-01-01, 22:59
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Att värna om miljön har inget med höger/vänsterskalan att göra.

Men ja, de där aktionerna måste vara bland de mest kontraproduktiva och korkade som finns.

Nej, precis. Moderator borde ändra rubriken. Ordet vänsterexrem bör användas mer restriktivt än vad det görs på Flashback, annars blir ordet meningslöst.
Citera
2024-01-01, 23:04
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Att värna om miljön har inget med höger/vänsterskalan att göra.

Men ja, de där aktionerna måste vara bland de mest kontraproduktiva och korkade som finns.

Att värna om miljön kan man göra som både höger och vänster. I det här fallet rör det sig dock om en vänsterextrem grupp som inte nöjer sig med demokratiska metoder utan väljer att försöka förstöra för andra. Inget tyder på att deras "engagemang" förbättrar naturen.
Citera
2024-01-01, 23:11
  #23
Medlem
Det är bara folk som faller för grupptryck, "vill vara del av ett sammanhang", få uppmärksamhet.

För det dom gör är totalt kontraproduktivt och istället för att egentligen göra någonting alls förstör dom bara för sig själva och sin "sak".

Allt för lite personlig uppmärksamhet och känslan av att "vara någon".

"Fuck vad coola vi är, vi sabbar nyårsdikten!". Tillåt mig gapskratta.
Citera
2024-01-01, 23:34
  #24
Medlem
ErnztSwoldics avatar
Återställ våtmarkerna är inte vänsterextremister, de faller under kategorin Dumihuvudetextremister
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in