Citat:
Ursprungligen postat av
jonteboj
Jag är 26 år, singel, har aldrig velat ha barn och har alltid vetat att jag aldrig kommer att ha några egna barn. Jag gillar inte barn.
Jag får stor social press från både föräldrar och andra släktingar att gå ut och träffa tjejer, välja ut "den rätte" för att sedan knulla henne och få barn. Personligen är jag inte förtjust i barn. De är fula, klibbiga, illaluktande, smutsiga och dyra som fan att föda upp irriterande små skiter, etc.
Jag vet att den här känslan skulle förändras om jag skulle få ett barn och jag är säker på att jag skulle bli en någorlunda pappa, men vill jag vara en pappa? Helvete heller. Nej det vill jag inte. Det känns helt enkelt inte värt det för mig, alls.
Dessutom så lever jag mitt liv för mig själv och mitt egna välmående och inte andras. Jag är inte självisk. Jag är rationell.
Det faktum att jag inte och aldrig kommer vilja ha barn gör att jag ser ingen anledning till att skaffa tjej heller. Det enda tjejer bryr sig om är hur mycket pengar man har och vilken status man har i detta skit samhälle och att man vill ha barn ihop med dom. Fyfan.
Vad är det som är så fruktansvärt illa med att några inte väljer att skaffa barn och bilda familj när jordens befolkning ändå redan är 10 miljarder? Världsbefolkningen tar liksom ingen skada.
Jo, världsbefolkningen tar visst skada... Vore det inte för invandringen skulle Sveriges befolkning stagnera precis som världens befolkning, under detta sekel, kommer göra.
Sedan är mitt råd att be dina föräldrar hålla sina egoistiska åsikter för sig själva. Det är ditt liv, inte deras; vill du inte bli pappa så är det din sak. Om dina föräldrar så prompt vill ha barnbarn så kanske de skulle skaffat dig några syskon och inte lägga alla korten på deras enda(?) barn.