Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2024-04-02, 12:18
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felix042
Kommer säkert att sändas via Youtube också som alla andra junior racing kategorier förutom F3 och F2.
Det är jag starkt tveksam till med tanke på hur nyheten presenterats som en exklusiv deal med TikTok:

Citat:
TOCA – organisers of the BTCC – is delighted to announce today (27 March) that every race of the 2024 Kwik Fit British Touring Car Championship will be streamed LIVE around the globe via TikTok, thanks to a world-first agreement with its partners at ITV Sport.

This ground-breaking agreement is in addition to the BTCC’s expansive and existing UK television contract with the ITV network, which sees around eight hours of broadcast – live and free – from each event across ITV4 and ITVX, as well as the continued highlights and catch-up offerings across the network.

As the BTCC continues to look to bring the championship to a new audience, an agreement has been finalised to ensure that EVERY race will also be streamed LIVE and IN FULL via the ITV Sport TikTok channel – both in the UK and globally.

It is the first ever sport to be streamed live via TikTok by ITV Sport, and it is also thought that it is the first major sporting organisation to stream its entire competition all season across the giant social media platform.

https://www.btcc.net/2024/03/27/btcc...ld-first-deal/

Inga förare jag bryr mig om i BTCC men hade som sagt gärna sett F4-racen live om dom inte lider av frame rate-mismatch. Sist jag krånglade med BTCC-sändningarna var dels när Sophia Flörsch körde i Ginetta-racen där(och vann race), det måste varit 2016 eller 2015, och sen när Abbi Pulling och Reema Juffali körde F4 för tre-fyra år sedan. Det finns ändå hur mycket direktsänd motorsport och annan sport som helst att se på varenda helg(jag har i stort sett alltid 6st olika livestreams igång i TV'n att zappa mellan), så minsta krångel att få in det i stora TV'n eller frame rate-mismatch och jag väljer bort det omgående.

Dessutom, då det är flera Europeiska racingserier som numera fattat hur det funkar med Youtube's begränsningar gällande bildfrekvenser på livestreams, och att dom inte kan ladda upp en 50fps-feed om det ska flyta på fint, så är det nu mer motorsport att välja på än någonsin förut.

Men med tanke på det stora antalet förare i F4-serien jag vill se så lär det sluta med att jag tar in en stream från ITV4 istället för att kolla.
Citera
2024-04-04, 23:31
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Det är jag starkt tveksam till med tanke på hur nyheten presenterats som en exklusiv deal med TikTok:



https://www.btcc.net/2024/03/27/btcc...ld-first-deal/

Inga förare jag bryr mig om i BTCC men hade som sagt gärna sett F4-racen live om dom inte lider av frame rate-mismatch. Sist jag krånglade med BTCC-sändningarna var dels när Sophia Flörsch körde i Ginetta-racen där(och vann race), det måste varit 2016 eller 2015, och sen när Abbi Pulling och Reema Juffali körde F4 för tre-fyra år sedan. Det finns ändå hur mycket direktsänd motorsport och annan sport som helst att se på varenda helg(jag har i stort sett alltid 6st olika livestreams igång i TV'n att zappa mellan), så minsta krångel att få in det i stora TV'n eller frame rate-mismatch och jag väljer bort det omgående.

Dessutom, då det är flera Europeiska racingserier som numera fattat hur det funkar med Youtube's begränsningar gällande bildfrekvenser på livestreams, och att dom inte kan ladda upp en 50fps-feed om det ska flyta på fint, så är det nu mer motorsport att välja på än någonsin förut.

Men med tanke på det stora antalet förare i F4-serien jag vill se så lär det sluta med att jag tar in en stream från ITV4 istället för att kolla.

Googlad upp det och som sagt det går visst att se via Youtube som de flesta andra junior serier.

https://www.youtube.com/@BritishF4/streams
Citera
2024-04-05, 05:51
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felix042
Googlad upp det och som sagt det går visst att se via Youtube som de flesta andra junior serier.

https://www.youtube.com/@BritishF4/streams
Om du kollar vad som fanns på den länken du skickar så var det enbart Silverstone som livesteamades förra året, den racehelgen som inte kördes ihop med BTCC, utan British Endurance. Övriga 9 helger sändes enbart via ITV4. I år är det två helger som inte körs med BTCC, omgång 5 och 6 på Silverstone och Zandvoort, så dom två omgångarna kan mycket väl iivestremas via Youtube, men då får vi hoppas dom inte lider av frame rate-mismatch som Silverstone-sändningen från förra året, och alla andra race dom la upp i efterhand.
Citera
2024-04-27, 09:32
  #40
Medlem
Il.Malizias avatar
Formel E i Monaco idag. Bilarna har bättre utformning för banan än F1-bilarna.

Går på Discovery.
Citera
2024-04-27, 13:29
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Formel E i Monaco idag. Bilarna har bättre utformning för banan än F1-bilarna.

Går på Discovery.

Blir det ens bra racing ändå förra året när F3 kördes där var den knappt någon action överhuvudtaget fast F3 bilarna är ganska små.

Highlights: https://www.youtube.com/watch?v=TST026wDM0Y
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback