Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-06, 09:35
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unkelkunkel
Redcat är ju standard, där har man scrollat genom åren Men saken är den att om man jämför vad som skrivs om Udon mot t ex de videor man hittar (samt recensioner på barer) så är läget väldigt tvetydigt. På många klipp ekar barerna tomma och på recensioner av barklusten (D&N och Nutty) skriver många att det är dött och att de flesta damer inte ens går att barfine'a ut..
Men men, jag får väl helt enkelt ta mig en kik på egen hand och dunka upp en vettig recension sen.

Förtydligande - jag har varit i de andra tre efter pandemin.
Och visst var vissa ställen stängda eller hade mindre aktivitet.

Redcat var bara ett exempel då det inte framgick om du var bevandrad med internet.
Kanske bra om du definierar din fråga mer.

Men om du vill ha svångrem och hängslen samtidigt så kan Pattis vara alternativet..
Eller chansa?
Citera
2024-01-07, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antex
Förtydligande - jag har varit i de andra tre efter pandemin.
Och visst var vissa ställen stängda eller hade mindre aktivitet.

Redcat var bara ett exempel då det inte framgick om du var bevandrad med internet.
Kanske bra om du definierar din fråga mer.

Men om du vill ha svångrem och hängslen samtidigt så kan Pattis vara alternativet..
Eller chansa?

Okej okej, men enligt dig inte överdrivet stor skillnad från innan pandemin ändå tolkar jag det som?

Jodå, en runda till Pattis blir det alltid när jag är i regionerna. Så även denna gång. Men eftersom jag ibland kan tycka att pattis blir lite väl kaka på kaka och lite för överbefolkat just dec-mars så dök tanken med Udon fram som ett alternativ eftersom jag inte varit där innan.
Citera
2024-01-09, 13:24
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Sitter i valet och kvalet. Udon eller icke Udon, thats the question.

Så jag vänder mig till gamla tajj-rävar, fb-dasar, gymråttor, barflickenyttjare mm mm.

Jag drar mig mot Thailand inom en väldigt snar framtid. Jag har tidigare rest runt en del, men då inte besökt nordöstra delen (där Udon Thani ligger). Men varje gång jag åkt runt så har det alltid blivit att behållningen har varit dom galna utgångarna i Pattis.. sad to say but true

Så till frågan, hur är staden, är det nåt liv i luckan? (Har sett klipp/läst trådar, men får ingen klar bild då meningarna är så skilda)

Hur är barlivet, är det så "dött" att man tröttnar efter ett par dagar?
Lättraggat? (om vi räknar bort bartjejerna, utan fokar på typ tinder osv)

Kommer jag gräma mig för att jag ödslade tid av semestern på just denna stad, eller är det ett vattenhål som relativt få uppfattat?

Tacksam för all relevant info som fölket här kan komma med!

Om man nödvändigt vis måste eller vill testa Norra Thailand så är ju Chiang Mai förstahandsvalet.
Udon Thani är riktigt riktigt tråkigt. Varit där flera gånger men oftast roundtrip första flyget upp på
morgonen och hem på kvällen.
Citera
2024-01-10, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Om man nödvändigt vis måste eller vill testa Norra Thailand så är ju Chiang Mai förstahandsvalet.
Udon Thani är riktigt riktigt tråkigt. Varit där flera gånger men oftast roundtrip första flyget upp på

Åfan, bra med lite input från någon som faktiskt varit där! Men du kan väl utveckla lite vad som är så dåligt så jag får lite mer att gå på?
Citera
2024-01-10, 18:00
Medlem
Antexs avatar
Citat:

Om man vill ha nattliv och är dagturist så förstår jag att det blir tråkigt..
Citera
2024-01-10, 21:01
Medlem
Jag har varit i UT 2 gånger och 2 veckor båda gångerna. Bar livet är inte mycket att hurra för med tanke på att det är Thailand. Ragga på andra tjejer går bra om man kan språket men annars blir det lite jobbigt. Sen tycker jag att det finns inte så mycket att roa sig med där heller.
Citera
2024-01-11, 11:23
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Åfan, bra med lite input från någon som faktiskt varit där! Men du kan väl utveckla lite vad som är så dåligt så jag får lite mer att gå på?

Det är helt enkelt inte anpassat eller tilltalande för turister.
ALLT är på Thai. Alla skyltar. Alla menyer All information.
Du går runt som en alien. Om du inte är mycket intreserad av tempel så finns inga andra
sevärdheter att besöka. Dom flesta faranger i Udon hittar du dagtid på Central Udon där det
finns cafe/resturanger och kvällstid Day and Night barkomplexet.
Om du reser till Udon för att försöka träffa Issan tjejer så kan jag meddela att dom redan sitter
på bussen till Bangkok. Stor utflyttning av yngre.
Citera
2024-01-11, 11:25
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cabeludo
Jag har varit i UT 2 gånger och 2 veckor båda gångerna. Bar livet är inte mycket att hurra för med tanke på att det är Thailand. Ragga på andra tjejer går bra om man kan språket men annars blir det lite jobbigt. Sen tycker jag att det finns inte så mycket att roa sig med där heller.

+1 på den

Dom gånger jag träffat på skandinaver är killar som är där med fru/flickvän och dom
är och hälsar på hennes släkt
Citera
2024-01-11, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cabeludo

Tack. Lite det jag "var rädd för" (läst mig till). Dvs att bartjejer är lite svåra att få med från baren osv.. vilket ju känns lite trist. Inte för att jag tänkt hänga där 24/7 men om man får feeling vill man ju kunna gå dit och plocka med sig nån trevlig varelse utan att behöva scouta varenda bar..
Är det samma sak när det gäller att att fiska hem nån via appar? (Och nej, jag kan absolut inte snacka nåt vidare thai)
Citera
2024-01-11, 21:54
Medlem
Citat:
Det är helt enkelt inte anpassat eller tilltalande för turister.
ALLT är på Thai. Alla skyltar. Alla menyer All information.
Du går runt som en alien. Om du inte är mycket intreserad av tempel så finns inga andra
sevärdheter att besöka. Dom flesta faranger i Udon hittar du dagtid på Central Udon där det
finns cafe/resturanger och kvällstid Day and Night barkomplexet.
Om du reser till Udon för att försöka träffa Issan tjejer så kan jag meddela att dom redan sitter
på bussen till Bangkok. Stor utflyttning av yngre.

Tack. Nu gillar jag ju iofs att se lite mer av landet än menyer på svenska, men jag förstår hur du menar. Har varit i liknande små oexploaterade städer, speciellt i Filippinerna. Men, jag tröttnar rätt fort.. så det lutar åt en kortare tripp till UT (om det ens blir ett besök). Hur är din uppfattning av Day & Night och Nutty Park? Är det noll drag och noll knullvänliga damer eller finns det några barer som det ändå är lite action på i stan?
Citera
2024-01-12, 10:16
Medlem
Appar har jag ingen koll på. Att det skulle vara svårt att få med sig en bartjej hem håller jag inte med om. På plussidan i UT är det att nästan allting är billigt.
Citera
2024-01-12, 14:41
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Tack. Nu gillar jag ju iofs att se lite mer av landet än menyer på svenska, men jag förstår hur du menar. Har varit i liknande små oexploaterade städer, speciellt i Filippinerna. Men, jag tröttnar rätt fort.. så det lutar åt en kortare tripp till UT (om det ens blir ett besök). Hur är din uppfattning av Day & Night och Nutty Park? Är det noll drag och noll knullvänliga damer eller finns det några barer som det ändå är lite action på i stan?

November till Mars är det väl lite folk på plats men offseason är det glest.
Damer finns alltid men med begränsat utbud. Beror ju på hur kräsen du är.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3579795

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in