Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-01-06, 12:59
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haschtomten2
Skridskor är det första du får lära dig.

Visst men inte exakt så jag menade
Citera
2024-01-06, 13:09
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Visst men inte exakt så jag menade

Vad menar du då? Svenskarna har bäst skridskoåkning i världen tillsammans med Tjeckien/Slovakien. Den första delen av utbildningen består nästan bara om skridskoåkning.

De bör träna mer på närkamper och fysiskt spel och mer på målskytte vid ung ålder om de ska bli framgångsrika.
Citera
2024-01-06, 13:18
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haschtomten2
Vad menar du då? Svenskarna har bäst skridskoåkning i världen tillsammans med Tjeckien/Slovakien. Den första delen av utbildningen består nästan bara om skridskoåkning.

De bör träna mer på närkamper och fysiskt spel och mer på målskytte vid ung ålder om de ska bli framgångsrika.

Tycker vi ligger efter i snabbheten o när det gäller att accelerera. Det märks när yngsta juniorlandslaget möter USA o Kanada för första gången. Dom är helt enkelt bättre på vad allt skridskoteknik innebär tack vare att det läggs stor vikt på det där borta. Svenska spelarna är flera nivåer under. Vi är dock på samma nivå som europeiska lag men jag vill inte ligga där, vi ska sikta mot USA framförallt. Annars kan vi glömma att utmana om medaljer i framtiden.

Jag håller med om fysiskt spel dock, och vi behöver fostra vinnare och inte förlorare
Citera
2024-01-06, 18:02
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Skit i målvakten, undrade bara hur hela laget står sig mot ett lag i hockey allsvenskan, mot eliserielag fattar jag att de får stryk.
Utan målvakt är de chanslösa.
Citera
2024-01-16, 18:08
  #29
Medlem
Jag är rätt övertygad om att de vinner åtminstone 6 av 10 matcher mot Djurgården, vilket talar för att de sannolikt skulle vara ett av de bättre lagen i Allsvenskan.
Citera
2024-01-25, 17:51
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Hur bra är de jämfört med ett vanligt svenskt allsvenskt hockeylag?
Blir de utskåpade eller jämn match?

JVM laget i seriespel?

JVM laget kan sluta högre placering än alla lagen utom topp5 lagen.
__________________
Senast redigerad av HS00 2024-01-25 kl. 18:21.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback