Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-06, 14:49
  #1
Medlem
Jag har funderat kring dokusåpor och undrar om fler än jag, funderat på att det verkar råda olika spelregler för olika? För några, många, år sedan i Farmen var det med en kärring- inte Qristina- som såg ut som 68 men påstods vara typ 42. Hon hotade hela tiden att hon skulle slå folk på käften. Vidrig och tröttsam men fick hålla på.

Sen var det väl en färgad man i Robinson som kom undan med att typ mordhota en till synes svensk man.

Medan någon svensk man åkte ut för att påtalat för en färgad kvinna att hennes ögonvitor syntes så bra i mörkret.

Nu senast, i Robinson åkte han som såg ut som Jesus ut för att han kallat någon för "lapp", vilket vi tittare aldrig fick se så det var svårt att gissa hur han sagt det och om den drabbade verkligen tog illa upp.

Sen var det Rocco som också påstods varit stygg mot en dam, men inget vi tittare fick se utan rask utvisning- ur programmet - med vad som verkar vara en publikfavorit.

Jag tycker att det är synd att de inte visar när det händer, det vore lättare att bedöma händelser då men kanske var de så kränkande så det vore dubbelkränkande att visa det på tv?

Sen i Biggest loser VIP så fick Anna Book mobba Camilla, som inte verkade må så bra eller kunna hugga tillbaka.

Men finns det någon sorts rangordning/olika regelverk i dokusåpor att vissa får bete sig illa, vissa inte och aldrig att produktionen styr efter sina egna åsikter eller inte vågar/ orkar sätta en gräns för en påtänd Anna Book?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback