Flashback bygger pepparkakshus!
2024-06-24, 20:51
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
...som ett självspelande piano...

Klurar vidare. Gissningsvis så blir det slovenskt i mitt lag.
Du glömmer väl inte "sopan" Carlos Rodriguez igen? Han har faktiskt trampat rätt hyfsat i säsongens etapplopp.
Citera
2024-06-24, 22:03
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Du glömmer väl inte "sopan" Carlos Rodriguez igen? Han har faktiskt trampat rätt hyfsat i säsongens etapplopp.

"Synar asfalten".

Nai ro, Rodde är aspirant att delta. Med tveksamheter bland övriga favoriter så ter sig 14 pengar prisvärt.
Citera
2024-06-26, 12:48
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Jag satte ihop laget på 5 minuter. Allt bara löste sig direkt, troligtvis magi inblandat. Som att lägga ett tusenbitarspussel rakt av utan att tveka vid en enda pusselbit. Jag kommer inte ändra ett skvatt. Laget innehåller noll italienare, två norrmän, lika många danskar som svenskar, så mycket kan jag avslöja.

Norrmännen: två av Abrahamsen, Waerenskjöld och Kulset, kan man förmoda.

Har knåpat mer med mitt lag, var tvungen att läsa på lite om formkurvor o.d., men nu tror jag det är som jag vill ha det. Tre fransmän, inte heller jag har dock någon italienare.

Att tippa etapperna med sexmannalag i Velogames var ett kul nytt grepp, det gillar jag.
Citera
2024-06-26, 20:19
Medlem
rainbowias avatar
Søren Wærenskjold är lite väl hajpad. Gick i fällan först fast har nu nyktrat till.
Citera
2024-06-26, 22:14
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Søren Wærenskjold är lite väl hajpad. Gick i fällan först fast har nu nyktrat till.
Wærenskjold tycks ha finfin form. Totalvinsten i Belgian Tour smäller högt — massor av klasscyklister slagna. Men vad hjälper det om han är satt till att spåra för Kristoff i varje spurtetapp?
Citera
2024-06-27, 10:45
Medlem
Ezzelinos avatar
Vad är detta? Bara sex lag i Flashbackligan i Stagehunter Sixes? Kom igen nu, den som drabbas av missräkningar i huvudspelet under Touren kan ju varje dag där försöka få till något riktigt bra.

https://www.velogames.com/sixes-stagehunter/2024/

Feltet.dk tror alltså på Vingegaard som slutsegrare trots allt. Någon som vågar chansa på det?
Citera
2024-06-27, 11:57
Medlem
Månsans avatar
Endast 6 krediter för Danny van Poppel känns skitbilligt? Stabil sprinter något under kanonerna. Borde ha goda möjligheter att placera sig på plats 3-7 i årets klungspurter. Slipper vara uppdragare åt Meeus eller Welsford.

Eller ska hela laget vara dadda åt Roglic på alla etapper och strunta i spurterna?
Citera
2024-06-27, 13:42
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Endast 6 krediter för Danny van Poppel känns skitbilligt? Stabil sprinter något under kanonerna. Borde ha goda möjligheter att placera sig på plats 3-7 i årets klungspurter. Slipper vara uppdragare åt Meeus eller Welsford.

Eller ska hela laget vara dadda åt Roglic på alla etapper och strunta i spurterna?

Man tycker ju att han borde få spurta, men oddssättarna placerar honom på typ 30:e plats för att vinna poängklassifikationen, 400 ggr pengarna, vilket tyder på att de förmodar att han inte kommer att satsa fullt ut på spurter. Fem topp-tio på Touren 2023, bara en förra året. En femte och en sjätte plats i Girot i år innan han bröt. Känns lite osäkert att gå med van Poppel, även om han har kapacitet att hävda sig rätt bra i många spurter i denna Tour.

Coquard för åtta krediter?
Citera
2024-06-27, 15:17
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Vad är detta? Bara sex lag i Flashbackligan i Stagehunter Sixes? Kom igen nu, den som drabbas av missräkningar i huvudspelet under Touren kan ju varje dag där försöka få till något riktigt bra.

https://www.velogames.com/sixes-stagehunter/2024/

Feltet.dk tror alltså på Vingegaard som slutsegrare trots allt. Någon som vågar chansa på det?

Argumentet är Vingegaards restitutionsförmåga (anses bli starkare under loppets gång) och styrka i disciplinen tempolopp. Även att tredje veckan inte bör vara en vecka där Vingegaard sätter till mer tid än vad han kan hämta in via tempoloppet.

Tveksamt om det verkligen kan bli så bra för Vingegaard, men Axelgaard (skribenten, feltet.dk) är givetvis väldigt mer kunnig än jag.
Själv väljer jag nog Pogacar.
Citera
2024-06-27, 19:48
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Wærenskjold tycks ha finfin form. Totalvinsten i Belgian Tour smäller högt — massor av klasscyklister slagna. Men vad hjälper det om han är satt till att spåra för Kristoff i varje spurtetapp?

Till synes smäller det högt fast den fick han främst för sitt fina tempo. På tdf kommer han säkert vara med i utbrytningar, speciellt på etapper av klassikerkaraktär. Kommer att kämpa för 400 poäng i bästa fall.
Citera
2024-06-29, 13:12
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Traditionella motiveringarna till Laszlo K trampar på:

Pogge - .
Rogge - Uträknad av många då han blev avhängd i Dauphine, men han ser ordentligt deffad ut och det är flera etapper som passar honom även om han tappar i GC.
Remco - I princip samma motivering som för Rogge.
Vlasov - Kan mycket väl hamna topp 5.
Onley - Var snabbast uppför Willunga Hill och årets Tour har flera liknande backar.
Bennett - Har haft en hyfsad säsong och borde ta tillräckligt med poäng.
McLay - Hoppas att han får chansen på någon etapp efter att Demare floppat.
Naesen - I princip bara utfyllnad men kan få gå med i några utbrytningar och kanske är han bra på grusvägarna.
Kulset - Enda 4-creditsfyndet som jag hittade.

Jag utgår ifrån att det inte kommer finnas mycket poäng över för utbrytarna då GC-lagen gasar på för att trötta ut Vingegaard och flera lag satsat hårt på spurtetapperna. Stort risktagande också med de tre kraschpellarna Rogge, Remco och Onley.
Citera
2024-06-29, 13:40
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Tog bort Pogacar - in med Jonas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in