2024-02-14, 20:24
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drini
Ezzelino 51a totalt i warm up championship. Det är imponerande

Får se om det kan hålla sig på en någorlunda nivå de sista tävlingarna nu framöver. Sista etappen och GC blev bra i Tour of Oman i alla fall, innan den låg jag sist i Flashbackligan.

Såg att även du har Boven och Van Uden i Algarvelaget, de har ju visat mycket god form, och Boven var vettigt med i dag, medan Van Uden kom bort lite i spurtkaoset och tvingades försöka lösa uppdraget på egen hand. Ett väldigt profilstarkt startfält i Algarve, kul. I Andalucialoppet vet man väl knappt om det ska gå att genomföra...Bönder och en del andra yrkesgrupper är, begripligt nog, ordentligt vredgade i många länder i det vanstyrda Europa.
Citera
2024-02-15, 11:15
Medlem
Månsans avatar
Även 2:a etappen i Andalusien inställd. Man ska försöka genomföra tävlingen med endast tre etapper säger man. Vi får se.
Citera
2024-02-15, 11:47
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Även 2:a etappen i Andalusien inställd. Man ska försöka genomföra tävlingen med endast tre etapper säger man. Vi får se.

Såg det. Och tredje etappen ändrad till ett tempolopp på en halvmil. Lite andra kvalitéer som premieras för GC-aspiranter alltså.

UAE Tour den 19:e påverkas inte, men O Gran Camiño den 22:a skulle kunna ligga illa till.

24:e inleds den belgiska vårsäsongen med Omloop, man kan undra om det kommer bli sociopolitiskt motiverade störningar av de loppen? Velogamesmannen har förresten hintat om att Strade Bianche (längre och grusigare än någonsin i denna upplaga, har jag för mig) skulle kunna bli första loppet i vårklassikerserien. Det vore väl lite kul, ett härligt lopp.
Citera
2024-02-16, 13:26
Medlem
Ezzelinos avatar
Tittar till det korta tempoloppet i Andalucia och hör Carlton Kirby och Brian Smith säga att det inte blir mer än detta av den tilltänkta fem-etapps-tävlingen. Myndigheterna har för få poliser och för många andra evenemang för att kunna säkra Vuelta a Andalucia-etapperna under helgen. Jag har inget emot vredgade bönder, tvärtom, men det är trist när det påverkar idrottstävlingar som inte har något att göra med det de protesterar mot.
Citera
2024-02-17, 19:50
Medlem
Månsans avatar
Grisbrottaren är dagen flashbackare inom cykelsporten. 4:e plats av 3084 pers, etapp fyra i Algarve. Grisbrottaren satte ettan, tvåan, trean, fyran och sjuan i tempoloppet. Oerhört bra, grattis!! Världsklass!

Ser ut att kunna bli ett bra år för vår lilla skara. Redan tre topp-10-placeringar och hundratals race återstår 2024.
Citera
2024-02-18, 15:43
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Grisbrottaren är dagen flashbackare inom cykelsporten. 4:e plats av 3084 pers, etapp fyra i Algarve. Grisbrottaren satte ettan, tvåan, trean, fyran och sjuan i tempoloppet. Oerhört bra, grattis!! Världsklass!
Tack för att du uppmärksammar!
Jag "stod över" de tre första etapperna, för att kunna gå all-in på tempoetappen, och lyckades skrapa ihop nästan dubbelt så många poäng på 4:e som på de tre första tillsammans. Jag låg på plats 3048 av 3084 inför ITT:n.
Det är bara uppvärmning fram till Omloop, eller hur?
Citera
2024-02-20, 17:49
Medlem
Månsans avatar
ccma världsmästare idag !!!

Bäst av samtliga 3004 lag i UAE andra etappen, tempot. ccma radade upp närapå hela laget i toppen. En flashbackare i världstoppen och säsongen har knappt startat, vem kunde ana detta?

Fem stjärnor!
Citera
2024-02-20, 18:16
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:

Bäst av samtliga 3004 lag i UAE andra etappen, tempot. ccma radade upp närapå hela laget i toppen. En flashbackare i världstoppen och säsongen har knappt startat, vem kunde ana detta?

Fem stjärnor!

Oerhört bra, grattis ccma. O Gran Camiño avslutande warm up-tävling, och där finns det helt uppenbart en väg med och en utan Vingegaard. Har inte riktigt bestämt mig för vilken väg som torde vara bäst än.

Bråda tider för cyklisterna, Omloop på lördag (första Superclàsicoloppet), Strade Bianche (förmodligen start på Spring Classics-serien), Paris-Nice och Tirreno-Adriatico med start 3:e resp. 4:e mars, och därmed är Stage Race Championship i gång.
Citera
2024-02-20, 19:12
Medlem
rainbowias avatar
Citat:

Fem stjärnor!

Lite på känn hade jag att stordåd skulle komma med sådan elit på startlinjen. (någonting ska man väl kunna pricka när velogamesuttagningarna lämnar mer att önska)

Grymt jobbat och grattis ccma!
Citera
2024-02-21, 19:36
Medlem
Månsans avatar
ccma i ensam totalledning nu!!
Ganska sjysst ledning också, 42 poäng mer än tvåan. Nu håller vi tummarna för att det håller, Welsford, Merlier och Consonni ska helst dominera kommande spurter.
Citera
2024-02-21, 20:18
Medlem
Tack för alla gratulationer och support! Det går ju bra det här... Är rädd för att ha för få sprinters i laget, endast tre stycken. Formen på Foss verkar vackla, kan få det svårt på sista etappen. Men tävlingen är ändå räddad, en etappseger och totallösning någon gång under loppet är extremt mycket bättre jämfört med mina tidigare insatser denna säsong.
Citera
2024-02-21, 21:02
Medlem
Ezzelinos avatar
Det borde kunna gå riktigt bra in i kaklet för dig, ccma. Merlier hade en ohygglig fart när han vann, Gaviria och Molano såg ut att trampa utan kedja när han tog sig förbi. Welsford, totalt dominant i TdU, är inte nöjd med femteplatsen och kommer att vara framme och slåss om segern i återstående spurter. Consonni bör plocka poäng åtminstone som topp sex, topp tio i resterande spurter. Jag har själv Merlier, Welsford och Kooij och förmodade att det skulle kunna räcka med tre spurtare. Morgondagens etapp verkar ha en tekniskt knepig avslutning, får hoppas de undviker att krascha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in