Citat:
Ursprungligen postat av
VoldemortZelenskyj
1708: Karl XII invaderar Ryssland. Får stryk i Poltava, i Rysslands Ukraina. Stormaktstiden upphör.
1812: Napoleone di Buonaparte invaderar Ryssland. Manskapet dör i kylan.
1941: Adolf Hitler invaderar Ryssland. Manskapet dör i kylan.
Vi har inget exempel på motsatta färdriktningen. Men historien ger bakgrunden till Moskvas olust inför Natos expansion.
Bra försök där. Karl marscherade in i Ryssland under ett krig, som ryssarna inlett åtta år tidigare,
i syfte att roffa åt sig land. (I förbund med Sachsen och Danmark, dessutom - tsar Peter var en harhjärtad krake, som inte vågade kasta sig över svensken på egen hand.)
Och Napoleon och Hitler var båda vid respektive tidpunkt Europas mäktigaste män, som ryssarnas härskare ingått allianser med -
i syfte att roffa åt sig land.
Stackars ryssar, som alltid väljer så jävligt svekfulla och opålitliga medbrottslingar. Tänk om Putler kommer att bli lika skändligt bedragen av Himmelens Son i Peking, den diabetessjuka fetknoppen i Pyongyang, och de vildskäggiga prästerna i Teheran?
Och naturligtvis har ryssarna otaliga gånger, och under olika regimer, invaderat sina mindre grannar, mördat, plundrat, rövat, förstört, förslavat och förryskat. Vilket inte hindrar Putlerregimens knärackor att enträget försöka förneka och bortförklara grymheterna. Vi erinrar oss vad den numera från Flashback avvikne
VarmaDrycker stundom försökte predika.
Citat:
Ursprungligen postat av
VarmaDrycker
Ryssland startar inga krig. De bara avslutar dem.
Jag inspirerades av denna underbart lögnaktiga maxim till en liten konstlös vers.
Citat:
Ursprungligen postat av
VarmaDryckerUrPutlersPitt
Ryssland startar inga krig. De bara avslutar dem.
Det stönade Putler en gång för mej när jag sög på hans luststyva lem.
Att Ryssland alls skulle börja krig, det är lögner och skitsnack och strunt.
Det insåg jag strax då Putler mej gav denna maffiga sedelbunt.
Det är erfarenheterna av ryska invasioner och ryskt förtryck som fått östra Europas nationer att gå med i Nato. Man vet i Kreml att man aldrig kommer att kunna återupprätta sitt herravälde över dessa länder - om man försökte sig på det skulle följden blir Rysslands undergång. Det är därför Putler och hans anhang känner sådant vanmäktigt hat över Natos "expansion". Det är därför de måste ljuga så ursinnigt om hur Nato vill börja krig mot Ryssland.