2025-01-25, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Dessutom har rätten inte läst FUP. De får bara ta del av det som framkommer i rättegången. Och i tingsrätten så ställde "försvaret" i praktiken inga frågor och sa så gott som ingenting till försvar för den tilltalade, detta eftersom försvarsadvokaten var en korrupt feminist som uttalat (på sin egen hemsida) stod på våldtäktsoffrets sida.

I det här fallet är det så illa hanterat att den ursprungliga försvarsadvokaten borde anmälas till Advokatsamfundet. Hon gjorde väldigt långt ifrån det som förväntas av henne.

Det ska bli intressant att se vad hovrätten har att säga om detta. Men som sagt, det är oroväckande att så gott som ingenting tillförts. Annat än en bild som syftar till att förklara varför den tilltalade kom hem till kvinnan den aktuella kvällen.

Vem var försvarsadvokaten i tingsrätten du syftar på? Menar du att försvarsadvokaten borde förhört målsägande under tingsrättsförhandlingen eller vad var i synnerhet bristfälligt enligt dig?

Bytte Viking försvarsadvokat till hovrättsförhandlingen?

Vad skulle anledningen enligt bilden ha varit till att Viking kom hem till målsägande den aktuella kvällen?
Citera
2025-01-25, 21:15
Medlem
Jag reagerade också kraftigt på den tilltalades försvar. Alltså målsägandebiträdet är ju inte ett dugg till försvar!! Det är häpnadsväckande att inte andra människor än några här på flashback i denna tråd reagerade. Försvaret är en skandal tycker jag iallafall. Jag försvarar inte den tilltalade, men det här är inte likhet inför lagen.
Citera
2025-01-26, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Mitt förslag till dig att du sammanställer advokatens brister som framkommit i den här tråden och gör en anmälan till advokatsamfundets disciplinnämnd.

För min egen del avvaktar jag den otvivelaktiga juridiska Domen från HR.

Glömde att upplysa dig målsägaren är den som blivit våldtagen dvs offret, den tilltalade är våldtäkts förövaren dvs V!k!ng.

Nåväl nu finns inget som tyder på att offret blivit våldtagen förutom en krystad anklagelse och hörsägen, tvärtom tyder allt på falsk tillvitelse så även en medioker försvarsadvokat borde utan problem kunna få den oskyldiga mannen frikänd
Citera
2025-01-27, 10:08
Medlem
Går båda studenterna kvar på Chalmers Slöjdskola?

Jag måste säga att eftersom jag är från en annan generation än snöflingorna det handlar om så är ju min bild av F:are lite annorlunda.

När jag började läsa i tråden var jag helt säker på att det var tjejen som våldtagit killen, vilket ligger mer i linje med mina personliga erfarenheter av hur de kvinnliga eleverna brukade bete sig. Lite mer skinn på näsan sas.

När de visade sig att det var tvärtom blev jag mäkta förvånad, men det ligger väl i sakens natur med tanke på att DEI verkar vara någon form av honnörsord på Chalmers numera istället för vetenskaplig stringens.

---

Men ontopic, jag är tämligen säker på att den åtalade kommer att dömas även i Hovrätten. Och vad jag tror är väl ganska ointressant egentligen. Men det är tydigt att de enda gärningsmännen som döms är de som inte själva förstod att det de gjorde var ett brott. Så hamnar du i den situationen att de blå vill prata;

Skurkarna pratar aldrig med polisen utan advokat, det ska inte du heller göra.
Citera
2025-01-27, 11:40
Medlem
Vart sitter horungen?
Citera
2025-01-27, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Tackar!

3 år och 3 månader för lite blåmärken på höfterna, fuckin ouch! Feminismens Nordkorea förnekar sig aldrig.

En nästan 3 timmar lång knullsession med massa slick, sug och rid blir till våldtäkt. Hon skrattar för att sängen låter för mycket så dom byter till bordet....detta låter som våldtäkt för folk.
Vem fan pallar ens knulla i 3 timmar, måste ju varit helt döda efter iaf(?)
Citera
2025-01-27, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Vart sitter horungen?

Han sitter ingenstans och kommer förhoppningsvis inte behöva göra heller då bevisningen är obefintlig
Citera
2025-01-27, 19:46
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Vart sitter horungen?
Hemma
Citera
2025-02-01, 16:02
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
I väntan på domen så undrar jag vad ni som försvarare skulle ha lyft fram och ifrågasatt lite extra?
Vilka nya uppgifter skulle ni vilja försöka fiska fram?
Nu var det länge sedan jag läste FUP så jag kommer inte ihåg allt men utan inbördes ordning är detta några av sakerna jag skulle lyfta:

1. Förutom blånader på höften(som enligt rättsmedicin lika gärna kunnat uppstå genom samtyckande
sex) efter 2 timmars våldtäkt! Det låter väldigt konstigt.
2. Deras tidigare kontakter och hur har de skrivit till varandra tidigare? Jag får känslan av att de haft
mer kontakt och på ett litet flirtigare sätt än vad anmälaren vill påskina.
3. Varför anmälaren skriver som hon gör med sin vän innan Viking ska komma? Varför guidar hon
Viking till sin lägenhet och släpper in honom fastän hon inte vill? Varför får han så snabbt lägga sig i
sängen?
Varför väljer hon att ta emot i bara nattlinnet när hon har resonemang om att hon kanske borde ta
på sig något annat?
4. Vad är det som får henne att bli så otroligt rädd så att hon låter sig våldtas i 2 timmar?
Varför resor hon sig inte bara ur sängen i det initiala läget när hon märker att Viking vill vara nära
henne fastän hon påstår att hon inte vill? Detta var precis vad hon gjorde dag 2 enligt henne och då
gick det ju hur bra som helst.
5. Speciellt episoden vid bordet tycker jag låter konstig enligt hur hon säger att det gick till. Där ska
blåmärkena alltså uppstått och hon ska ha legat på rygg med musen utanför bordskanten med
benen rakt ut! Viking ska enligt henne ha pressat hårt på hennes höfter. Låter som en smått fysisk
omöjlighet att ha sex på det sättet vid bordet.
Jag tycker även att det låter märkligt när hon beskriver hur Viking ska ha lyckats klätt av både
henne och sig själv i sängen.
6. Varför lämnar hon inte lägenheten? Varför låser hon inte in sig på toaletten och ringer någon?
Varför skriker hon inte?
7. Efter "våldtäkten", varför går hon och lägger sig i sängen igen bredvid Viking? Varför lägger hon sig
bara i trosorna? Varför låter hon honom hålla om henne med händerna på hennes bröst efter 2
timmars våldtäkt?
Citera
Igår, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
I väntan på domen så undrar jag vad ni som försvarare skulle ha lyft fram och ifrågasatt lite extra?
Vilka nya uppgifter skulle ni vilja försöka fiska fram?
Nu var det länge sedan jag läste FUP så jag kommer inte ihåg allt men utan inbördes ordning är detta några av sakerna jag skulle lyfta:

1. Förutom blånader på höften(som enligt rättsmedicin lika gärna kunnat uppstå genom samtyckande
sex) efter 2 timmars våldtäkt! Det låter väldigt konstigt.
2. Deras tidigare kontakter och hur har de skrivit till varandra tidigare? Jag får känslan av att de haft
mer kontakt och på ett litet flirtigare sätt än vad anmälaren vill påskina.
3. Varför anmälaren skriver som hon gör med sin vän innan Viking ska komma? Varför guidar hon
Viking till sin lägenhet och släpper in honom fastän hon inte vill? Varför får han så snabbt lägga sig i
sängen?
Varför väljer hon att ta emot i bara nattlinnet när hon har resonemang om att hon kanske borde ta
på sig något annat?
4. Vad är det som får henne att bli så otroligt rädd så att hon låter sig våldtas i 2 timmar?
Varför resor hon sig inte bara ur sängen i det initiala läget när hon märker att Viking vill vara nära
henne fastän hon påstår att hon inte vill? Detta var precis vad hon gjorde dag 2 enligt henne och då
gick det ju hur bra som helst.
5. Speciellt episoden vid bordet tycker jag låter konstig enligt hur hon säger att det gick till. Där ska
blåmärkena alltså uppstått och hon ska ha legat på rygg med musen utanför bordskanten med
benen rakt ut! Viking ska enligt henne ha pressat hårt på hennes höfter. Låter som en smått fysisk
omöjlighet att ha sex på det sättet vid bordet.
Jag tycker även att det låter märkligt när hon beskriver hur Viking ska ha lyckats klätt av både
henne och sig själv i sängen.
6. Varför lämnar hon inte lägenheten? Varför låser hon inte in sig på toaletten och ringer någon?
Varför skriker hon inte?
7. Efter "våldtäkten", varför går hon och lägger sig i sängen igen bredvid Viking? Varför lägger hon sig
bara i trosorna? Varför låter hon honom hålla om henne med händerna på hennes bröst efter 2
timmars våldtäkt?

Finns många frågor att ställa men det viktigaste är att slå sönder hennes berättelse genom att visa att väldigt mycket av de hon säger bär efterhandskonstruktionens prägel. Till exempel att hon inte reste sig ur sängen för att hon var rädd trots att de inte fanns någon anledning till rädsla och att hon skulle ridit för att hon var rädd, återigen utan att det fanns minsta anledning för henne att vara rädd hon deltog aktivt i sexet för att hon ville det är mycket troligare än att hon av outgrundlig anledning skulle varit rädd,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in