2024-01-09, 09:01
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Klart det kan bli krig men ryssarna har inte kapacitet och inte heller kompetens för att stå emot ett enat väst med Sverige/ Nato/ EU osv.

Med facit i hand så var Ryssland inte den "supermakt" vi en gång trodde. Ett luftslott visade sig ryssarnas armé vara i skarpt läge, helt obegripligt låg förmåga och en oduglig militärledning.

Sovjetunionen kanske var ett hot men inte dagens Ryssland, vilket Putin nu ofrivilligt har visat hela världen. Inte ens Kazakhstan fruktar den impotenta skabbiga björnen

Vill de ha bråk så be my guest - kan bli kul att få knacka lite ryska bögsoldater
Citera
2024-01-09, 09:04
Medlem
Om det blir krig så är det Wallenberg som vill ha krig, inte Putin
Citera
2024-01-09, 09:04
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moxe
Allt är Magdalena Anderssons fel.
Hon stod och vibrerade som en blöt hund så fort Ryssland invaderade Ukraina.
För att sedan springa och ta impulsiva beslut som gick sådär... Nu står vi här utan NATO-medlemskap och en arg ryss i nacken, pengarna har vi skickat åt ett annat håll för att hoppas att vi ska få hjälp när det är vår tur.

Toppen Maggan.. Tack så mkt

Det var ett sätt att manifestera sin slagkraft genom en rad impulsiva känslobeslut för att "bevisa" något som den första kvinnliga statsministern. Hon satte på sig stridshjälmen och poserade bland militärerna i media så märkbart betagen att man trodde hon skulle börja fingra sig mitt i allt. Medan Ulf kröp i buskarna och lekte krig med sina osynliga kamrater, "pew pew pew!". Det gick väldigt fort för Sverige att bli en krigshetsande nation, vilket inte direkt är så klokt när man har ett gravt undermåligt försvar. Dock anser jag förstås att detta mest är skrämselpropaganda.
Citera
2024-01-09, 09:08
Det här måste ju vara en slags spy-op beordrat av USA för att få svenskarna mer NATO-vänliga? Eller något annat politiskt motiv. Militärbudget?

Det finns väl inget reellt hot mot Sverige? Definitivt inte om vi håller oss utanför konflikten mellan Ryssland, Nato och Ukraina?

Först dansar ÖB i Pridetåg och degenererar hela armen, är en del av etablissemanget, är för massinvandring osv, sen vill han helt plötsligt att svenskar ska förbereda sig för krig?

De har dessutom fått med sig politiker och media med sig unisont. Över en natt. Vad de än försöker med så är det här inte på riktigt.
Citera
2024-01-09, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Varför skulle Ryssarna anfalla Sverige?

Låt säga att Ryssland anfaller Sverige o okuperar landet, o sedan?

Alla kunskapsföretag o finnansföretag kommer blixtsnabbt föra över sin data till andra länder og därefter tömma sina servrar o datorer.
Därefter måste ryssarna ha ett stort antal soldater bland en fientlig befolkning, få o ett utdraget gerillakrig o maskande, saboterande samhällsapparat.

När det gäller råvaror så har ryssen gott om skog, malm, mineraler, jordbruksmark o olja.

Sverige saknar även giltiga historiska band till Ryssland. Sverige har aldrig varit ryskt. Ingen rysk etnisk grupp som ska befrias.

Så du kan sova gott.
Det hot som föreligger är att USA med Nato laddar upp för ett krig mot Ryssland. O att ryssarna kan se en strategisk fördel att bomba bort hotet först….

Jag vet inte om du citerade fel nu, men jag skrev "även om Ryssland inte anfaller Sverige". Jag menade att även om Ryssland inte ger sig på Sverige kommer vi påverkas om de ger sig på andra länder. Hur vi påverkas och hur mycket vet vi inte, men jag känner en oro över världsläget och framtiden.
Citera
2024-01-09, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Klart det kan bli krig men ryssarna har inte kapacitet och inte heller kompetens för att stå emot ett enat väst med Sverige/ Nato/ EU osv.

Med facit i hand så var Ryssland inte den "supermakt" vi en gång trodde. Ett luftslott visade sig ryssarnas armé vara i skarpt läge, helt obegripligt låg förmåga och en oduglig militärledning.

Sovjetunionen kanske var ett hot men inte dagens Ryssland, vilket Putin nu ofrivilligt har visat hela världen. Inte ens Kazakhstan fruktar den impotenta skabbiga björnen

Vill de ha bråk så be my guest - kan bli kul att få knacka lite ryska bögsoldater

Putin kan inte släppa slapp fis gällande NATO land eller nation lierad med NATO.
Prutte vet detta sedan gammalt..KGB som han är.
Bra dock att göra folk än mer medvetna om hans galenskap.
Det skall sättas enorm press pa Ryssland framöver.
Citera
2024-01-09, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astarte4ever
Jag vet inte om du citerade fel nu, men jag skrev "även om Ryssland inte anfaller Sverige". Jag menade att även om Ryssland inte ger sig på Sverige kommer vi påverkas om de ger sig på andra länder. Hur vi påverkas och hur mycket vet vi inte, men jag känner en oro över världsläget och framtiden.

Så är det, vi dras med in i krig på ett eller annat sätt precis som nu med UKR, även om vi inte blir direkt attackerade. Vilket är bra tycker jag, men det skapar ju en del oro.
Läget just nu är dock att vi inte är i närheten av en fysisk attack, trots ÖB´s hetsande.
Citera
2024-01-09, 09:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDroppa
Om det blir krig så är det Wallenberg som vill ha krig, inte Putin
Ja dom är dreglar nog nu efter alla nya ordrar, snart har dom sålt denna SAAB grupp också till USA som kör den i botten precis som dom gjorde med Volvo och SAAB bilar
Citera
2024-01-09, 09:28
Bannlyst
Ryssarnas svar är en 10-poängare

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...rommer-om-krig

https://www.expressen.se/nyheter/var...ndet-inte-har/
Citera
2024-01-09, 09:29
Citat:
Ursprungligen postat av samtsu
Micael Bydén: ”Jag vill ingjuta mod – vi ger oss inte” - "Kriget kan komma till Sverige"

Michael Bydén är alltså personen vi ska tillförtro. Personen som var otrogna mot sin ex-hustru för att inleda en relation med den 12 år yngre poliskvinnan Linda Staaf (Mats Löfving ex som klättrar i status med hjälp av sin genitalia) som han dessutom varit mentor för under tre år.

Nu till saken: Sverige har försökt hålla sig neutral vid krig i omvärlden. Plötsligt tyckte förra statsministern Madde att det absolut var nödvändigt att gå med NATO. Ingen folkomröstning krävs, vem bryr sig vad folket tycker? Därefter tyckte förra, och nuvarande, regering att istället för att satsa på sjukvården, äldreomsorgen, skolor som samtliga går käpprätt åt helvete där folk dör i väntan på vårdtid och vi är #1 i gängrelaterade mord i EU, ska vi donera miljarder och miljarder till frälsaren Zelensky för att dementa Biden och WEF von Ursula vill det.

Dvs inte bara förstör vi aktivt landet genom att föra iväg nödvändiga pengar och resurser till någon idiot i Ukraina, som rankats som det mest korrupta landet i Europa i flera år, utan vi ska också aktivt blanda oss in i kriget med Ryssland. Samtidigt ska vi ansöka om krigshetsande NATO och kyssa islamistiska Erdogans fötter för att låta oss komma in.

Varför? Spelar det någon roll ifall gemene svensk röstar på S eller SD? Nej, det är samma jävla skit oavsett. Politiken är detsamma. Svenskar styr ej Sverige och ni som förespråkar dessa handlingar är idioter. Tankar?

Ingjuta mod i mesiga svenskar??
Låter som han härmar Zelensky.
Men jag tror svenska politiker har en agenda att driva unga svenska män i döden och roffa åt sig landets resurser.
Ryssland är nog inte intresserad av Sverige, men svenska politiker gör allt för att vi ska komma i konflikt med björnen då politiker tjänar på att starta ett krig i Sverige.
Citera
2024-01-09, 09:30
Medlem
baron-brazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samtsu
Micael Bydén: ”Jag vill ingjuta mod – vi ger oss inte” - "Kriget kan komma till Sverige"

Michael Bydén är alltså personen vi ska tillförtro. Personen som var otrogna mot sin ex-hustru för att inleda en relation med den 12 år yngre poliskvinnan Linda Staaf (Mats Löfving ex som klättrar i status med hjälp av sin genitalia) som han dessutom varit mentor för under tre år.

Nu till saken: Sverige har försökt hålla sig neutral vid krig i omvärlden. Plötsligt tyckte förra statsministern Madde att det absolut var nödvändigt att gå med NATO. Ingen folkomröstning krävs, vem bryr sig vad folket tycker? Därefter tyckte förra, och nuvarande, regering att istället för att satsa på sjukvården, äldreomsorgen, skolor som samtliga går käpprätt åt helvete där folk dör i väntan på vårdtid och vi är #1 i gängrelaterade mord i EU, ska vi donera miljarder och miljarder till frälsaren Zelensky för att dementa Biden och WEF von Ursula vill det.

Dvs inte bara förstör vi aktivt landet genom att föra iväg nödvändiga pengar och resurser till någon idiot i Ukraina, som rankats som det mest korrupta landet i Europa i flera år, utan vi ska också aktivt blanda oss in i kriget med Ryssland. Samtidigt ska vi ansöka om krigshetsande NATO och kyssa islamistiska Erdogans fötter för att låta oss komma in.

Varför? Spelar det någon roll ifall gemene svensk röstar på S eller SD? Nej, det är samma jävla skit oavsett. Politiken är detsamma. Svenskar styr ej Sverige och ni som förespråkar dessa handlingar är idioter. Tankar?

Huvudet på spiken. 100% så här är det.
Vi har aktivt valt att hamna i krig, allt för att blidka usa.
Det är så pass äckligt det blivit.

Ryssen har inte haft en tanke på att angripa oss förrän nu, när vi låter usa inta hela landets militärbaser.
Politikerna har sålt ut oss fullständigt.

Michael Bydèn med bihang kan dra åt helvete, det finns inte en chans i helvete att jag skulle försvara landet dom aktivt förstört.
Glöm det bara.
"Ingjuta mod" 😂
Jävla tönt han är den fjanten.

Jag har större förtroende för heroinmissbrukaren nere på bänken än någon av de här tomtarna.
Citera
2024-01-09, 09:34
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Nej. Reinfeldt lade grunden för att Sverige skulle bli en amerikansk resurs…

Nåväl. Han har sagt så i alla fall.

https://www.etc.se/ledare/reinfeldt-...t-saerintresse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in