Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-08, 18:22
  #1
Medlem
Hej allesammans! Som ni vet kan man ju låta trycka upp sina digitalfoton på canvas. Nu undrar jag om det går att måla (akrylfärg) på dessa dukar precis som på vanlig målarduk. Dum fråga kanske, men alltså fäster färgen lika bra? Tänkte låta trycka upp foton och använda som detaljerad ”skiss” som jag sedan målar på. Någon som kanske testat?
__________________
Senast redigerad av DenOsannolike 2024-01-08 kl. 18:26.
Citera
2024-02-10, 12:26
  #2
Medlem
Luismis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenOsannolike
Hej allesammans! Som ni vet kan man ju låta trycka upp sina digitalfoton på canvas. Nu undrar jag om det går att måla (akrylfärg) på dessa dukar precis som på vanlig målarduk. Dum fråga kanske, men alltså fäster färgen lika bra? Tänkte låta trycka upp foton och använda som detaljerad ”skiss” som jag sedan målar på. Någon som kanske testat?

Jag har inte provat själv, men tänker att just akryl brukar fästa bra på det mesta, det är värre med olja. Kan tänka mig att det fäster något sämre än på vanlig duk dock, den är ju grunderad för målning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback