Citat:
Ursprungligen postat av
Dyngslegga
Jag fick en fantastisk plånbok i present av mina föräldrar för cirka 10 år sedan. Den är svart, slick, elegant, och i det finaste lädret man kan hitta i detta fagra rike. Men nu luktar den alldeles för mycket knark. Har insett att jag måste köpa en ny. Jag knarkar ju för fan inte ens längre. Är trött på att stoppa ner alla mina fina kreditkort och ID-handlingar i ett smutsigt fack där det dessutom mest sannolikt ligger massa pulver som fastnar i kortens fina ytor.
Det har kommit till den punkten där jag nästan känner mig lite generad varje gång jag plockar ut plånboken för att betala något i valfri butik. Nästan så man ser på kassörskan att hen känner doften av kemikalier komma från min person. Vi delar oftast ett obekvämt och något ovetande byte av ögonkontakt, liksom att vi båda inte riktigt vet vad det är som ska ske härnäst.
Nu har det aldrig hänt något därnäst som man inte kunde förutspå. Men jag vill inte ta risken längre.
Så nu kommer min fråga: Varför finns det inga vanliga snygga vertikala plånböcker i läder som faktiskt är praktiska och snygga!?!? Finns bara massa jävla horisontellplånboksjävlar där korten ligger ner. Usch. Vill folk ens ha det så?
Ja.. haha... kolan sprids via betalterminalerna och sedlar.
Kanske man kan blippa enbart, men ibland krävs ju att man stoppar kortet i samma springa andra har varit i. Som en generisk sjukdom liksom... kanske man kan utveckla ett plastöverdrag som är elektriskt ledande, som en kondom då till kortet...
Om man testar kreditkorten i landet lår där finna kokain på samtliga.
Ganska festligt alltsammans.