Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-09, 01:32
  #265
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colombo123
Man har skylldighet att ringa polisen om man vet att någon är påverkad och ska ta bilen. Jag har själv jobbat med en 35 åring tre barns pappa som på promenad längs vägen med reflexer och väst blev påkörd av en rattfyllerist och blev handikappad resten av livet p.g.a detta. Idag sitter han som en grönsak på ett vård boende. Mycket bra gjort den som rapporterade in det. Mitt tips är ju att det är en i organisationen. Självklart är det ett MÅSTE om man vet. Vilket liv det hade blivit om han kört ijäl någon , och Brynäs låtit han åka onykter utan att medela polisen.

Säger inget om att det var fel av personen. Tycker snarare tvärtom, precis som du. Hade bar varit intressant att veta vem det var. Idrottskulturen brukar vara sån att man håller varandra om ryggen in i det sista, vilket är både på gott och ont. I omoraliska och direkt olagliga fall - såklart ont.
Citera
2024-02-09, 06:11
  #266
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sidthekiddo
Vad som är intressant är ju också vem som ringde till polisen och berättade att en alkoholpåverkad Lindbäck skulle ta bilen ut till Forsbacka när de kom till arenan. Någon i laget? Vilka andra skulle kunna ha haft koll på att Lindbäck skulle ta bilen hem efter bussresan?

Ja nån i bussen har ringt för dom visste ju både att han druckit och skulle ta bilen hem, man undrar om han brukade ta bilen hem efter några öl? Tänker annars kunde han ju haft någon som skulle hämta som personen som ringde polisen inte vißte om, jag tänker inte om mina vänner kört bil nånstans och sedan dricker att nu ska den köra hem i fyllan utan snarare så tänker man att denne ska få hämtning/skjuts alt sova kvar vilket är de normala.

Han kan iaf inte druckit några stora mängder på bussen då han låg på 0,2 promille, ca 0,15 promille/timme förbränner jag och nu vet jag inte hur lång tid de dröjde från han tog bilen från arenan till blodprov utfördes inne i Gävle. Han hann köra hem röka på och ploga både sin och åt grannen innan polisen dök upp.
Citera
2024-02-09, 09:06
  #267
Medlem
swdrdzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrcoffecup
Nästa gång du läser ett inlägg kanske du försöker tänka till och är med ödmjuk innan du kastar skit,
brukar alltid funka.

Citat:
Ursprungligen postat av mrcoffecup
Ta inte i så du skiter på dej nästa gång, försök tänk till innan du kastar skit på folk som kommer med info.

Citat:
Ursprungligen postat av mrcoffecup
Kom in i verkligheten innan du påstår saker du inte vet ett skit om. Att tänka till innan man yttrar sig och kastar skit brukar funka hos mer intilligenta varelser..
Dubbelmoralen har fått ett nytt ansikte. Du verkar vara beroende av att kasta skit själv.
Citera
2024-02-10, 10:58
  #268
Medlem
Fup, någon?
Citera
2024-02-10, 13:50
  #269
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottosparare
Fup, någon?
Du kan kontakta Gävle Tingsrätt för att få ut den.

Men lycka till, Gävle TR lämnar inte ut FUD digitalt till mejl, av princip. Du kan få den i pappersformat till en kostnad som brukar ligga på några tusen för arbetet med att kopiera alla papper.
Citera
2024-02-11, 04:56
  #270
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Du kan kontakta Gävle Tingsrätt för att få ut den.

Men lycka till, Gävle TR lämnar inte ut FUD digitalt till mejl, av princip. Du kan få den i pappersformat till en kostnad som brukar ligga på några tusen för arbetet med att kopiera alla papper.


De brukar bråka lite, men ge ut till slut maskade på mail.
Var någon som överklagat till HD vid ett tidigare ärende av utlämning så man kan hänvisa till det.
Men de har ingen skyldighet att ge digitalt vad jag vet, tror varje sida kostar 2 kr. Men man har rätt att ta del av dokumentationen på plats gratis och fota med sin mobil
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback