Citat:
Ursprungligen postat av
TenBagger69
Att jämföra Mondo med hinderlöparna är skrattretande. Att jämföra världsrekordförsök med att springa på 8.17.
Hinderlöparna kom till OS 2021 med pers. runt 8.20.
10. Vidar Johansson 8.32.86 ( heat 1)
13. Emil Blomberg 8.39.57 ( heat 2)
11. Simon Sundström 8.29.84 ( heat 3)
De skämde ut Sverige med sina insatser. Reinebo vill inte göra om samma misstag en gång till.
Du tycker alltså seriöst att man skall studera hur man lyckades på föregående OS för att avgöra vem som skall tas ut eller inte. Daniel Ståhl misslyckades i kvalet 2016. Borde han inte tagits ut 2021?
Maja Nilsson gick till final 2021. Då borde väl hon tas ut i år. De principer du förordar tar du till när det passar dig och glömmer när det inte passar din agenda. För övrigt var väl minst en (kanske flera) av hinderlöparna uttagna på framtidskriteriet 2021 utan krav på att konkurrera på topp tolv/åttanivå.
Sen kanske du äntligen kan berätta för mig varför du anser att tidigare hinderlöpares prestationer skall påverka bedömningen av Leo Magnusson.
Eftersom du även kritiserar uttagningen av några av dem som accepterats av SOK vore det intressant att få veta, innan OS startar, hur din svenska friidrottstrupp skulle se ut om du vore ansvarig. Det skulle också visa hur du menar att IOK skulle agera, vad beträffar antalet aktiva i varje gren. För du kan väl inte på allvar mena att du tycker det är bra att behålla antalet som det är idag när ratade svenskar ersätts med sämre idrottare från andra länder? Jag har större förståelse för ditt resonemang kring den svenska uttagningen om du exempelvis allmänt vill dra ner antalet aktiva. Semifinaler direkt på 100 meter, finaler direkt i hopp och kast (eventuellt med 16 startande) etc. Inget jag förordar men det vore i alla fall konsekvent.