Citat:
Om du bemödat mig att läsa vad jag skrev, borde du ha förstått att jag inte på något sätt ifrågasatt att beslutet är demokratiskt fattat. Dock finner jag det lite märkligt att en liten minoritet (baserat på medlemsantal) kan köra över en majoritet enbart beroende att indelningen i förbund ser ut som den gör.
Jag är inte på något sätt ute för att hudflänga något förbund, varken det, ur RF uteslutna, Landhockeyförbundet eller något annat. Jag har ingen som helst aning om hur just det förbundet röstade. Kanske stödde de rentav Friidrottsförbundets m.fl. motion? Det var bara det mest typiska exemplet jag kunde hitta på att en minoritet har ett enligt min mening alltför stort inflytande.
Det kan inte ha undgått någon att uttagningskriterierna är ifrågasatta av många och försvarade av andra. Därför tycker jag det är intressant att veta hur de beslutades, vilka som var för och vilka som var emot. Vilka som var motiven till att de röstade som de gjorde?
Om Sveriges Riksdag fattar ett beslut i en fråga som berör dig, tycker du att det är ointressant hur de olika partierna röstade? Det var ju fattat i demokratisk ordning, så är det väl inte intressant?