Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-11, 01:31
Medlem
Jag kommer frn rtter i punk och hrdrock och spelar tiotalet instrument, men har p senare tid mer och mer brjat intressera mig fr elektronisk musik och synthar. Musikmssigt vet jag inte vad man ska kalla det, jag r vldigt experimentell, men med hyfsat djupa kunskaper i musikteori. Jag arbetar i Renoise, som r en modern version av en 90-tals tracker, d jag tycker det r mycket enklare och ballare n moderna DAWs. Jag fick nyligen massor av inspiration av en god vn som tyvrr gick bort 2005, d jag hittade p dennes ltsamling p skert 200 musikstycken som jag nu konverterat och skickat runt till alla de personer som finns nmnda i ltarna, med mycket god respons. Tycker ven att det r ballt att sampla min vldigt musikaliska treriga dotter och lgga in. Fr grna lite feedback p min musik, och lmna grna ngra likes ocks.

https://soundcloud.com/tmw-302306445
Citera
2024-01-13, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dreten
Jag kommer frn rtter i punk och hrdrock och spelar tiotalet instrument, men har p senare tid mer och mer brjat intressera mig fr elektronisk musik och synthar. Musikmssigt vet jag inte vad man ska kalla det, jag r vldigt experimentell, men med hyfsat djupa kunskaper i musikteori. Jag arbetar i Renoise, som r en modern version av en 90-tals tracker, d jag tycker det r mycket enklare och ballare n moderna DAWs. Jag fick nyligen massor av inspiration av en god vn som tyvrr gick bort 2005, d jag hittade p dennes ltsamling p skert 200 musikstycken som jag nu konverterat och skickat runt till alla de personer som finns nmnda i ltarna, med mycket god respons. Tycker ven att det r ballt att sampla min vldigt musikaliska treriga dotter och lgga in. Fr grna lite feedback p min musik, och lmna grna ngra likes ocks.

https://soundcloud.com/tmw-302306445
Jag har vldigt dliga referenser ljudmssigt nu d jag sitter med nya hrlurar och en laptop ska jag sga, och jag gillar inte den ldre musik som d kallades EDM. Jag tycker inte det hr lter srskilt bra och jag tror inte ngra skulle spela det "p dansgolven", men vad vet jag?

Du gjorde musik p Amiga eller? Med tanke p: "90-tals tracker" i ditt inlgg. Det pminner vl lite om Amigamusik ocks bitvis. Jag gjorde massor av musik p Amiga, men gillade aldrig Amigamusik srskilt mycket. Idag tycker jag den verkligen suger.

Bastrumman i Acid Rain vid 2:40 t.ex. lter bra skumt tycker jag. Tror du borde frska gra ngot mer monotont ("less is more"?) och slutet i Acid Rain (frn 3:13) lter bra tycker jag. En tung monoton rytm p det s. Det gr nog att nta p i flera minuter med det bara, med ngra sm variationer av ngot. "Synthesizer Madness" lter mest allmnt vldigt konstig i mixen med ngon synth extremt hgt.

Ang. Renoise s har jag nog inte krt det sedan 90-talet och det r inget jag skulle ge mig p att anvnda idag. Det finns mycket mer intressanta saker att leka med som jag absolut inte hinner testa ens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in