Citat:
Ursprungligen postat av
Dreten
Jag kommer frn rtter i punk och hrdrock och spelar tiotalet instrument, men har p senare tid mer och mer brjat intressera mig fr elektronisk musik och synthar. Musikmssigt vet jag inte vad man ska kalla det, jag r vldigt experimentell, men med hyfsat djupa kunskaper i musikteori. Jag arbetar i Renoise, som r en modern version av en 90-tals tracker, d jag tycker det r mycket enklare och ballare n moderna DAWs. Jag fick nyligen massor av inspiration av en god vn som tyvrr gick bort 2005, d jag hittade p dennes ltsamling p skert 200 musikstycken som jag nu konverterat och skickat runt till alla de personer som finns nmnda i ltarna, med mycket god respons. Tycker ven att det r ballt att sampla min vldigt musikaliska treriga dotter och lgga in. Fr grna lite feedback p min musik, och lmna grna ngra likes ocks.
https://soundcloud.com/tmw-302306445
Jag har vldigt dliga referenser ljudmssigt nu d jag sitter med nya hrlurar och en laptop ska jag sga, och jag gillar inte den ldre musik som d kallades EDM. Jag tycker inte det hr lter srskilt bra och jag tror inte ngra skulle spela det "p dansgolven", men vad vet jag?
Du gjorde musik p Amiga eller? Med tanke p:
"90-tals tracker" i ditt inlgg. Det pminner vl lite om Amigamusik ocks bitvis. Jag gjorde massor av musik p Amiga, men gillade aldrig Amigamusik srskilt mycket. Idag tycker jag den verkligen suger.
Bastrumman i Acid Rain vid 2:40 t.ex. lter bra skumt tycker jag. Tror du borde frska gra ngot mer monotont (
"less is more"?) och slutet i Acid Rain (frn 3:13) lter bra tycker jag. En tung monoton rytm p det s. Det gr nog att nta p i flera minuter med det bara, med ngra sm variationer av ngot. "Synthesizer Madness" lter mest allmnt
vldigt konstig i mixen med ngon synth extremt hgt.
Ang. Renoise s har jag nog inte krt det sedan 90-talet och det r inget jag skulle ge mig p att anvnda idag. Det finns mycket mer intressanta saker att leka med som jag absolut inte hinner testa ens.