Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-11, 03:32
  #1
Medlem
Är det möjligt att byta namn utan att det är kopplat till sitt gamla? Behålla personnummer osv utan att det står på hitta.se att man brukade heta Göran Göransson.
Citera
2024-01-11, 03:38
  #2
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingKong2000
Är det möjligt att byta namn utan att det är kopplat till sitt gamla? Behålla personnummer osv utan att det står på hitta.se att man brukade heta Göran Göransson.

Generellt sett nej, det beror på vilka tjänster som de där sidorna tillhandahåller.
Vissa kan du logga in hos och dölja vissa uppgifter...etc men inte hos alla.
Citera
2024-01-11, 03:45
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Generellt sett nej, det beror på vilka tjänster som de där sidorna tillhandahåller.
Vissa kan du logga in hos och dölja vissa uppgifter...etc men inte hos alla.
Skulle sekretessmarkering räcka? Jag har varit hos polisen tidigare men de la ner undersökningen så vet inte om skatteverket ens är villig att ge mig det.
Citera
2024-01-11, 03:51
  #4
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingKong2000
Skulle sekretessmarkering räcka? Jag har varit hos polisen tidigare men de la ner undersökningen så vet inte om skatteverket ens är villig att ge mig det.

Det bör räcka men vet inte hur lätt eller svårt det är att få en sekretessmarkering.
Grundkravet är väl att man är utsatt för hot?
Citera
2024-01-11, 08:15
  #5
Medlem
Jag undrar hur man ser vad nån hette innan den gifte sig?
__________________
Senast redigerad av Vegoboll 2024-01-11 kl. 08:20.
Citera
2024-01-11, 08:33
  #6
Medlem
Nej det är inte möjligt.
Citera
2024-01-12, 03:16
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonasost
Nej det är inte möjligt.
Vet du om det står vad man brukade heta/om man har familj osv?

Behöver inte att det nya namnet är dolt bara att det inte är direkt kopplat till mitt gamla
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback