Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-11, 20:16
  #1
Medlem
Blackslayers avatar
Hej!

Jag ska byta ut min stationära PC mot en laptop tänkte jag. Någon kunnig som kan komma med tips om vilken man ska köpa?

Nyligen har jag börjat med videoredigering så jag är fortfarande nybörjare. Men skulle vilja ha en relativt bra maskin som inte är allt för dyr. Jag har en maxad smärtgräns på typ 20k. Men helst nått lite billigare.

Tack.
Citera
2024-01-12, 00:21
  #2
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackslayer
Jag ska byta ut min stationära PC mot en laptop tänkte jag. Någon kunnig som kan komma med tips om vilken man ska köpa?
Har de program som du använder ett avancerat stöd för CUDA?
Citera
2024-01-12, 09:15
  #3
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackslayer
Hej!

Jag ska byta ut min stationära PC mot en laptop tänkte jag. Någon kunnig som kan komma med tips om vilken man ska köpa?

Nyligen har jag börjat med videoredigering så jag är fortfarande nybörjare. Men skulle vilja ha en relativt bra maskin som inte är allt för dyr. Jag har en maxad smärtgräns på typ 20k. Men helst nått lite billigare.

Tack.

Snabb processor i7 +
Mycket RAM, över 20gb
Bra kylning (blir jättevarm när den jobbar)
Extern hårddisk för media
Citera
2024-01-12, 19:32
  #4
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToorMan
Snabb processor i7 +
Mycket RAM, över 20gb
Bra kylning (blir jättevarm när den jobbar)
Extern hårddisk för media
Inte en i7, Intels nya Core 7 (gen 14 processorer) som precis lanserats är mycket bättre än föregångaren.
Citera
2024-01-15, 09:22
  #5
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Inte en i7, Intels nya Core 7 (gen 14 processorer) som precis lanserats är mycket bättre än föregångaren.

FRÅN i7 och HÖGRE!!!
Vet du något om videoredigering?
Citera
2024-01-15, 11:35
  #6
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToorMan
FRÅN i7 och HÖGRE!!!
Vet du något om videoredigering?
Jag vet bättre än att rekommendera 20 GB RAM då detta inte går att köra i dual channel eller att 2024 rekommendera någon att använda en hårddisk. Nämnde dessutom att TS bör kolla upp om de program denne använder har stöd för CUDA. Låter det som om jag inte vet något om detta?
Citera
2024-01-17, 17:42
  #7
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Jag vet bättre än att rekommendera 20 GB RAM då detta inte går att köra i dual channel eller att 2024 rekommendera någon att använda en hårddisk. Nämnde dessutom att TS bör kolla upp om de program denne använder har stöd för CUDA. Låter det som om jag inte vet något om detta?

Du verkar inte vara insatt i Videoredigeringsvärlden.

Hoppas TS hittar vad han letar efter, oavsett 20GB ram eller inte
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback