Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-11, 20:16
  #1
Medlem
Blackslayers avatar
Hej!

Jag ska byta ut min stationära PC mot en laptop tänkte jag. Någon kunnig som kan komma med tips om vilken man ska köpa?

Nyligen har jag börjat med videoredigering så jag är fortfarande nybörjare. Men skulle vilja ha en relativt bra maskin som inte är allt för dyr. Jag har en maxad smärtgräns på typ 20k. Men helst nått lite billigare.

Tack.
Citera
2024-01-12, 00:21
  #2
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackslayer
Jag ska byta ut min stationära PC mot en laptop tänkte jag. Någon kunnig som kan komma med tips om vilken man ska köpa?
Har de program som du använder ett avancerat stöd för CUDA?
Citera
2024-01-12, 09:15
  #3
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackslayer
Hej!

Jag ska byta ut min stationära PC mot en laptop tänkte jag. Någon kunnig som kan komma med tips om vilken man ska köpa?

Nyligen har jag börjat med videoredigering så jag är fortfarande nybörjare. Men skulle vilja ha en relativt bra maskin som inte är allt för dyr. Jag har en maxad smärtgräns på typ 20k. Men helst nått lite billigare.

Tack.

Snabb processor i7 +
Mycket RAM, över 20gb
Bra kylning (blir jättevarm när den jobbar)
Extern hårddisk för media
Citera
2024-01-12, 19:32
  #4
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToorMan
Snabb processor i7 +
Mycket RAM, över 20gb
Bra kylning (blir jättevarm när den jobbar)
Extern hårddisk för media
Inte en i7, Intels nya Core 7 (gen 14 processorer) som precis lanserats är mycket bättre än föregångaren.
Citera
2024-01-15, 09:22
  #5
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Inte en i7, Intels nya Core 7 (gen 14 processorer) som precis lanserats är mycket bättre än föregångaren.

FRÅN i7 och HÖGRE!!!
Vet du något om videoredigering?
Citera
2024-01-15, 11:35
  #6
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToorMan
FRÅN i7 och HÖGRE!!!
Vet du något om videoredigering?