Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-11, 23:56
  #1
Medlem
https://www.proshop.dk/Gaming-baerbar

För max cirka 10 000 danska kronor, eller mindre så jag kan köpa mus och hörlurar med en gång.

Anledningen till att jag behöver köpa därifrån är att jag befinner mig på Grönland, och de skickar hit. Och det finns ingen moms på Grönland, så köper jag något för 10k DKK betalar jag bara 8k.

Jag är inte jättebra på datorer, men jag vill kunna lira nya coola offline-spel (dåligt internet här) med bra fps. Den ska ha 120 hz-skärm, men jag bryr mig inte om den har mer än så.
Citera
2024-01-12, 00:14
  #2
Medlem
tretiotreslaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
https://www.proshop.dk/Gaming-baerbar

För max cirka 10 000 danska kronor, eller mindre så jag kan köpa mus och hörlurar med en gång.

Anledningen till att jag behöver köpa därifrån är att jag befinner mig på Grönland, och de skickar hit. Och det finns ingen moms på Grönland, så köper jag något för 10k DKK betalar jag bara 8k.

Jag är inte jättebra på datorer, men jag vill kunna lira nya coola offline-spel (dåligt internet här) med bra fps. Den ska ha 120 hz-skärm, men jag bryr mig inte om den har mer än så.

Kan nog bli svårt att få en dator som klarar "nya coola offline-spel", samt mus hörlurar ( antar att du behöver tangentbord?) och en skärm. Skärm kommer gå på några tusen, hörlurar mus+tangentbord nån tusenlapp till... blir inte mycket kvar till själva burken..

EDIT* Såg nu att du ska ha en bärbar dator... kanske går isf.. inte insatt.
Citera
2024-01-12, 00:17
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tretiotreslak
Kan nog bli svårt att få en dator som klarar "nya coola offline-spel", samt mus hörlurar ( antar att du behöver tangentbord?) och en skärm. Skärm kommer gå på några tusen, hörlurar mus+tangentbord nån tusenlapp till... blir inte mycket kvar till själva burken..

EDIT* Såg nu att du ska ha en bärbar dator... kanske går isf.. inte insatt.

Han frågade om tips om laptop från den sidan han länkade till. Då behövs inte skärm då en laptop redan har skärm, + tangentbord om han nu inte vill ha externt
Citera
2024-01-12, 00:18
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tretiotreslak
Kan nog bli svårt att få en dator som klarar "nya coola offline-spel", samt mus hörlurar ( antar att du behöver tangentbord?) och en skärm. Skärm kommer gå på några tusen, hörlurar mus+tangentbord nån tusenlapp till... blir inte mycket kvar till själva burken..

EDIT* Såg nu att du ska ha en bärbar dator... kanske går isf.. inte insatt.

Tangentbord och skärm? Jag kan inte jättemycket om datorer, men jag är hyfsat säker på att det ingår i en laptop.

Där finns flera modeller med RTX 4060 inom min budget, och till och med en med 4070. De är väl bra?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback