Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-14, 22:09
Medlem
Jag hade rensat upp rejält i den där portföljen och omplacerat pengarna.
Citera
2024-01-14, 23:20
Medlem
SveaBunkerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filantropen888
Jag hade rensat upp rejält i den där portföljen och omplacerat pengarna.

Har sålt lite. Har 6100 kr på fiatwallet.

Tänker på att köpa Solana. Har sedan länge tillbaka 10 stycken. Tänkte köpa så jag har totalt 15 st.

Var skulle du lägga?
Citera
2024-01-15, 00:52
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caligarii
När införskaffade du crypton? för hur mycket? om du gått 100% så sälj av och va glad.
skit i detta råd.
vad du har betalat innan och om du har gjort vinst eller ej spelar ingen roll.
Om det inte handlar om att kvitta vinster mot skulder etc
Det viktigaste är framförallt förväntad avkastning framöver jämfört med annan placering/nytta av annat användande - t ex kontantinsats för att få kontantinsatsen till den lägenhet man drömmer om).
Vet du inte förväntad avkastning kan du singla slant.
Då har du i alla fall 50% chans och det blir ungefär lika mycket som o du kastar pil på alla experters råd.
Anm:
De flesta här är dock biased eftersom de har bitcoin de inte vill sälja och ger dig råd efter det.
Citera
2024-01-15, 01:57
Medlem
Flusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SveaBunkern
Har köpt kryptovalutor mellan 2022 till 2023. Som det ser ut just nu är Bitcoin fortfarande över $40 000 och kanske kommer gå bra framöver, med tanke på att SEC godkänt Bitcoin ETF.

Har blivit senaste veckorna mycket +plus för mig, eftersom jag köpt t.ex Milady Meme Coin och mycket andra kryptovalutor i somras (med tanke på låga el-räkningar etc). Det var iaf innan rubriker angående ETF började cirkulera.

(FB) Bitcoin lyfter kraftigt efter att domstol gett grönt ljus till kryptofond

Här kan ni se tidigare inlägg om vilka kryptos jag äger:

(FB) Vilka Altcoins är ni investerade i just nu?

Nu till frågan: Borde jag sälja rubbet, bara en del eller inte sälja alls?

Ekonomin kommer högst troligast kraschas med flit i år för att ha skäl till att införa den digitala valutan dom redan förberett för,
bara kolla hur mycket pengar USA printade 2023, dom låter pressarna gå varma tills skeppet sjunker.
jag skulle behållt crypton fördelat på Bitcoin - 40% Ethereum - 40% Xrp - 20%
Citera
2024-01-15, 02:00
Medlem
SveaBunkerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knuttekniv
Ta ut pengarna och satsa allt på rött det är ju ändå nästan 50/50 på att du vinner och då har du gjort en 100% vinst.

Är du osäker, rädd eller inte har råd att förlora pengarna så tar du ut det och sätter på ett vanligt sparkonto.

Har sålt nu till 13 700 kronor. Sålde bara kryptovalutorna som gett mest +plus.

Ser än så länge ganska rött ut. Köper kanske Solana om den, tillsammans med många andra, sjunker i värde. 📉

Låter alla 'shitcoins' vara och kommer inte köpa något liknande längre. Förresten, kan man kalla Terra (Luna) Classic för just "shitcoin"? Tror knappast att den kallades för nåt sånt före sin krasch.
Senast redigerad av SveaBunkern 2024-01-15 kl. 02:02.
Citera
2024-01-15, 02:08
Medlem
The halving är ju nu april då brukar det ju pumpa 12-18 månader historiskt sett. Men krypto är inte bra för nerverna i mitt tycke. Swingar ju jävligt kraftiga både upp och ner. Så till nästa årskifte skall jag vara helt ute ur marknaden. Är för gammal haha
Citera
2024-01-15, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manurihn.32
The halving är ju nu april då brukar det ju pumpa 12-18 månader historiskt sett. Men krypto är inte bra för nerverna i mitt tycke. Swingar ju jävligt kraftiga både upp och ner. Så till nästa årskifte skall jag vara helt ute ur marknaden. Är för gammal haha

För mig är det värre för nerverna att stå utanför en bull run än att vara med om stora krascher eller ”kryptovintrar”
Citera
2024-01-15, 17:40
Medlem
Citat:
Har sålt nu till 13 700 kronor. Sålde bara kryptovalutorna som gett mest +plus.

Ser än så länge ganska rött ut. Köper kanske Solana om den, tillsammans med många andra, sjunker i värde. 📉

Låter alla 'shitcoins' vara och kommer inte köpa något liknande längre. Förresten, kan man kalla Terra (Luna) Classic för just "shitcoin"? Tror knappast att den kallades för nåt sånt före sin krasch.
Terra Luna har kraschat typ 99% så ja... Den kan du kasta ut ur portföljen.
Citera
2024-03-02, 18:02
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
En enkel slagning på dina historiska inlägg visar att du föreslog KÖP i november 2021, den absoluta toppen, när BTC sedan föll 75% på ganska kort tid.

Alla personer som styrs av Greed och Fear köper alltid mest precis innan fallet och säljer mest precis innan uppgången. Kallas även Dumskallar.
Jag har alltid dollar cost averaging och håll.
Letar du lite till så hittar du att jag rekommenderat samma sak på 16k och hela vägen upp.

Alla som köpt och hållit ligger plus. Idiot proof -strategi på något som går uppåt över tid.
Citera
2024-03-05, 00:17
Medlem
bobbybishs avatar
Hello! Jag tycker du ska sälja allt sen spara lite pickadoller för dippen som kommer komma innan halving.

Om du inte trejdar aktivt kan du ju plocka ut 50% av vinsten och njuta men sen köpa sol, inj och link med cash du redan plussat och sen sälja allting i början på 2025.

Låter lättare sagt än gjort men det går verkligen
Citera
2024-03-05, 08:09
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Allt har jag köpt via appen Crypto.com

Redan från första början har jag haft svårt att sälja just på grund av 'lite' rädsla för Skatteverket. Pallar inte hålla på med redovisning(ar) etc.

Har fast tjänst att sköta och min dotter att ta hand om (hon är fyra år och jag är hennes biologiska far). Har köpt lägenhet (trea), extremt billigt, som jag ska putsa fint.

Tillräckligt mycket på fötterna.

Är iaf skuld- och lånfri man som investerat i kryptovalutor för att inte missa tåget.

Deklarera absolut inga krypoaffärer. Om du pratar med skatteverket (helst om du pratar med bekanta också) så har du knappt hört talas om kryptovalutor och vet inget mer än att bitcoin verkar vara ett pyramidspel och inget du vågar investera i.
Citera
2024-03-05, 22:58
Medlem
SveaBunkerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobbybish
Hello! Jag tycker du ska sälja allt sen spara lite pickadoller för dippen som kommer komma innan halving.

Om du inte trejdar aktivt kan du ju plocka ut 50% av vinsten och njuta men sen köpa sol, inj och link med cash du redan plussat och sen sälja allting i början på 2025.

Låter lättare sagt än gjort men det går verkligen

Sålt så det blev nästan 40 000 kr totalt, till fiatwallet, att använda till nästa dipp.

Sålt alla Bonk, Pepe och Luna2. Inga minus-siffror, bara plus sålt.

Känns konstigt att det dippar så rejält just nu 🤔
Senast redigerad av SveaBunkern 2024-03-05 kl. 23:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in