Citat:
Ursprungligen postat av
AliPizzerian
Enligt mig var Wii U:n inte exakt en "dålig" konsol, men hellre väldigt underskattad och överhatad.
Något som jag märkt när folk snackar skit om Wii U:t är att de nästan endast fokuserar på att den både sålde dåligt och var dåligt marknadsförd. (Många trodde att det endast var en slags accessoar till det originella Wii:t och inte en helt ny konsol.)
Det är ju absolut sant, men man kan inte riktigt ha ett sådant begränsat tankesätt när man formar sin åsikt. Själv äger jag ett Wii U och den tycker jag är kul. Otroligt många bra spel, roliga jippon, och skön att spela, kan utvärdera.
Jag tror helt enkelt att de som hatar Wii U:t aldrig faktiskt har använt ett och har istället blivit uppfångade i ett slags svärmtänkande för de tror att det är "rätt" åsikt att ha.
Konsolen kanske inte är ett av Nintendos bästa under, men enligt mig är den fortfarande en stapel i Nintendos historia som ett företag, och jag tror att folk endast nyligen insett det och lyckats bryta sig ur detta svärmtänkande. Ungefär som hur även fast Virtual Boy:en var den sämsta konsolen Nintendo någonsin gjort, är den fortfarande sedd som ett väldigt lyxigt samlarföremål idag. Annars kan det vara de rosafärgade glasögen så kallat "nostalgi" som talar.
vilka är alla dessa som hatar wii u? folk brukar korekt påpeka de saker du nämner men det betyder väl inte att de hatar den?
Den har en surfplatta till kontroller som kom ut före de var optimiserade. besvikelsen låg väll mest i att folk såg fram emot en mer normal konsol men i stället kom denna som var relativt svag gämfört med konkurrenterna och en kontroller som inte funkade särskilt bra till den grad att nintendo gjorde en adapter för gamecubes kontroller vilket är nintedos genomtidernas bästa kontrollera.
idag skulle jag se den som en prototyp till nintendos switch.