Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-18, 11:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Nej det hade jag självklart inte velat. Men någonstans är världen inte svart eller vit. Det är också skadligt för barnen att inte ha någon relation alls till sin pappa även om det såklart ligger på honom och inte barnen. Barnen lär ju ändå ta på sig den skulden.

Tycker att det är jätterimligt att han får komma till sassa istället och att han får lämna up innan han träffar barnen eftersom han är en aktiv pundare.

Men detta förslag kommer väl förmodligen få den aggressiva läkaren att tappa topplocket och det är säkert obehagligt.
Citat:

Men TS får själv välja vilken väg hon vill gå i det här. Fördelen med ett internetforum är att alla synpunkter får luftas och så får TS läsa igenom dem och följa sitt hjärta och agera utifrån vad som är bäst i hennes och hennes barns situation.

Håller med 100% och lägger till att hon ska använda hjärnan mer än att följa sitt hjärta.
Senast redigerad av Megastrul 2024-01-18 kl. 11:59.
Citera
2024-01-18, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megastrul
Proffs. Tar rygg och håller med.

Är det inte jätterimligt att han ska lämna up hos sassa innan han träffar barnen hos henne?

Det här är ju en annan grej som borde lösas. Detta haveri ska inte ha med patienter att göra, han går minst på trad.

Jag tror i alla fall att han kör på fler grejer än lite trad, det är ju bara spekulationer, men han borde verkligen ta en paus från jobbet.

Tror inte att han kommer tappa sin licens eftersom anställda inom sjukvården kan bete sig nästan hur illa som helst och ändå få behålla sin licens. Finns en hel radda med exempel på det.

Jag vet inte riktigt hur det går till
Men han får väl visa upp papper att han är drogfri
Annars går det ju inte. Vilken människa lämnar barnen på umgänge med en knarkare
Citera
2024-01-18, 12:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Guldigflamingo
Jag vet inte riktigt hur det går till
Men han får väl visa upp papper att han är drogfri
Annars går det ju inte. Vilken människa lämnar barnen på umgänge med en knarkare

Håller med.

Har själv bott med en kvinna som hade barn på 2 och 4 år.

Vi var överens om att köra synliga up precis när hon ville. Men råkade jag kliva på så kom jag ju naturligtvis inte hem och pundade runt bland barnen som den här snubben gör/gjorde.

Vi körde på detta plus papper på rent up från öppenvården.

Det är en no brainer enligt mig.
Citera
2024-01-18, 12:04
Medlem
Sen en tanke för framtiden

Han kommer 100 Procent kräva växelvis boende
Kräv drogfrihet

För enkelhet skull lägg upp planer
Kanske ni i början ska slippa träffa varandra

Byte av veckor eller helgumgänge sker på dagis
En hämtar en lämnar
I början kan sådant vara bra

Jag hade ett förhållande
Ja det är struligt men det var innan alkisen

Där det var mordhot utbrända bilar förföljelse med mera
Soc kom och hämtade barnen hos mig och lämnade dom 2 tunnelbane stationer längre bort...
För han kunde inte låta bli att trakassera mig eller göra närmanden. Eller hade med sig brorsan som hotade oss...

Fy fan vad jag lider med dig och fy fan vad jag tar åt mig av denna tråd
Citera
2024-01-18, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megastrul
Håller med.

Har själv bott med en kvinna som hade barn på 2 och 4 år.

Vi var överens om att köra synliga up precis när hon ville. Men råkade jag kliva på så kom jag ju naturligtvis inte hem och pundade runt bland barnen som den här snubben gör/gjorde.

Vi körde på detta plus papper på rent up från öppenvården.

Det är en no brainer enligt mig.

Ja det är helt vansinnigt

Du verkar ha hittat livet igen
Citera
2024-01-18, 12:19
Bannlyst
Citat:
Fy fan vad jag lider med dig och fy fan vad jag tar åt mig av denna tråd

Håller med.

Tar åt mig oväntat mycket fast jag ser mig själv som relativt avtrubbad snubbe. Trådjäveln och sassa berör.

Citat:
Ja det är helt vansinnigt

Du verkar ha hittat livet igen

Det vet jag inte men jag råkar besitta empati och man tappar det lätt när kvinnor och barn far illa, som precis alla andra borde göra tycker man. Men eftersom sånna här problem existerar så är det väl inte så tyvärr och det är ju både läskigt, bedrövligt och rent vansinne.

Eller hur då!
Citera
2024-01-20, 23:00
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sassa1987
Åååh vad jag känner igen mig själv. Får jag fråga dig, vad fick dig att komma till insikt. Att det inte var du som hade skulden?

Bråkade ni mycket och var missbruk involverat?
Jag snackade med massa folk runt mig och var brutalt ärlig och berättade hur min expartner behandlade mig. Man blir blind inuti relationen.

Bråkade väl inte jättemycket, men jag mådde dåligt länge för jag trodde jämt att det var fel på mig eftersom partnern vägrade erkänna sina fel och brister samt utvecklas så relationen fungerade bättre.

Jag missbrukade innan och under hela vår relation. Nu efteråt så har jag slutat vilket känns skönt.

Det är svårt att läka om man missbrukat, nästan omöjligt.
Citera
2024-01-20, 23:13
Medlem
Custom_mades avatar
Sen ge fan i att knarka och dricka om ni ska ha seriösa förhållande och verkligen om ni ska ha hand om barn.

Kommer bara skapa fler "dåliga" män och kvinnor av det.

Styr upp er själva och fokusera på er själva så kommer ni se att omgivningen hänger med...
Citera
2024-01-20, 23:58
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sassa1987
Han skrev en gång i en present bok till mig ”kom ihåg det var du som krossade mitt ego”… menade då på positivt sätt.

Han brydde sig om mig på så sätt att han ville hämta barnen för att jag ska kunna jobba… han stöttade mig mycket med problem på mitt jobb…. Behövde jag något var han uppoffrande och ställde upp. Ställde upp och övningskörde med mina systrar så de fick körkort, hjälpte min mamma när hon var inlagd. På det sättet var han ju inte egoistisk. Han brydde sig om barnen att hämta dem i tid, han ville alltid veta mitt läge. ”Checka av” och var känslig för att jag skulle vara tyst eller kall.
Så tänker om missbruket tog fram narcissistiska drag eller om de fanns där från början…. Han hade ju väldigt svårt att sätta sig i mina skor och sa en gång ”jag förstår inte empati”… och en gång för flera år sen efter att han missbrukat och mådde dåligt tyckte jag att han ska läsa på och se om han känner igen sig i någon diagnos eller så… då kom han efter en stund och sa ”känner igen mig i antisocial och paranoid”…. Sen gick han inte vidare därifrån. Men de var ändå insikt, vet inte om en narcissist kan ha den insikten. Han mådde dåligt när han läste på så kanske har de mer insikt i ett ”lågt mående”…..

Men visst jag fråga honom en gång, har du någonsin tänkt på vad som du skulle kunna göra för att jag ska bli lycklig? Och han sa nej… jag har inte tänkt så.

Jag tror du ska vara försiktig med att tolka in diagnoser i hans beteende, ett så långvarigt missbruk ger rejäla personlighetsförändringar ändå.

Jag tycker hans beteende stämmer bättre in på benzo än tramadol. Om jag utgår från de torskar jag känt så är det lättare att sluta med tramadol än med benzo så jag gissar att han är på benzo igen.
Citera
2024-01-30, 15:05
Medlem
Hallå kvinnan
Uppdatering
Om du vill
Citera
2024-02-06, 06:15
Medlem
Fuckwindowss avatar
En pappa ska inte missbruka.
Citera