Citat:
Ursprungligen postat av
sassa1987
Nej han har inte velat ta droger med mig. Jag satte gränser och försökte avsluta det många ggr på grund av hans ilskna beteende och bråk. Han mådde dåligt varje gång tror jag av det...
Han har genom relationen tidigare också slutat älska mig för att sedan älska mig jättemycket... går helt på hur hans humör är... Osäker i sig själv. Svårt att tro att han slutade älska mig men kan tro att det var ett skäl att ta upp för att lämna med gott samvete, jag är hemsk, har bråkat och manipulerat och nu lämnar han mig... mindre dåligt samvete då kanske?
Tror hans största önskan är att du ska vara drogliberal och låta han ta droger, du ska alltså inte blanda dig i det för det är hans ensak (tycker han) och det är enklare att gaslighta än att stå för det man själv gjort när man tagit droger, man är medveten men ändå så blind eftersom det är en skam samtidigt som ens rättighet.
I nästan alla fall av missbruk är det för att det ligger något bakomliggande man inte orkar ta tag i, jobbar man inte på dem bitarna kommer man alltid vara i karusellen.
Jag vill ändå förstå syftet med tråden, känner du skuld?