Hm. Min sambo flaxar som bara tusan i sömnen. Det har funnits en del historik av stress och depression hos henne och jag (lekman) gissar på att det är i dessa perioder som hon drömmer mycket mardrömmar och där med flaxar, boxas, sparkar och ylar i sömnen. Det... får man väl göra, men problemet är väl att jag (både vardagar och helger) snittar 2 - 4 timmars sömn, för att övrig tid väckas av hennes dumheter. Det kommer som sagt i etapper och har nu sedan årsskiftet varit mer eller mindre konstant. Ibland väcker jag henne för att försöka "nollställa henne", men hon somnar ofta efter någon minut igen, och sedan är det full boxningsmatch igen.
Det går till en sådan nivå att jag drar mig för att sova med min partner, allt oftare överväger eget sovrum, soffa o.s.v... vilket såklart inte påverkar relationen särskilt positivt. Och ja, man kan ju resonera kring huruvida det är en relation man vill behålla i längden, bla bla bla.
Men nu, eftersom att jag skriver i forumet kring "sömn och drömmar", vill jag istället vända på det. HUR (om det nu finns något sätt) kan man försöka förändra detta för MIN SAMBO? Dvs ändra hennes sömnbeteende och få henne att inte flaxa omkring som tusan om nätterna?
För egen del hade jag någon period i mitt liv där jag hade några enstaka nätter där det var såhär för mig. Det har för mig dock försvunnit helt, oklart varför.
Men ja... några tankar? Förslag? Eller är det tvångströja som gäller på sambon?