Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-18, 14:11
  #1
Medlem
1.1s avatar
Är det ett tecken på att man har en psykisk sjukdom om man tror på att drömmarna som man drömmer när man sover är verklighet när man vaknar?
Citera
2024-01-18, 14:14
  #2
Medlem
zombie-nations avatar
Det måste ju i vart fall röra till det lite...
Citera
2024-01-18, 14:19
  #3
Medlem
1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Det måste ju i vart fall röra till det lite...

Speciellt när man drömmer varje gång man sover. Verklighetsuppfattning lär bli helt upp och ned.
Citera
2024-01-18, 14:45
  #4
Moderator
evilhoneys avatar
Psykisk hälsa --> Sömn och drömmar
/Moderator
Citera
2024-01-18, 15:01
  #5
Avstängd
Människan har trott på sina drömmar i tusentals år. Nej det behöver inte betyda att man har psykisk sjukdom.
Citera
2024-01-18, 15:27
  #6
Medlem
1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Människan har trott på sina drömmar i tusentals år. Nej det behöver inte betyda att man har psykisk sjukdom.

Jag menar inte "light" drömmar. Jag menar om jag drömmer att jag handlar i en matbutik och träffar en gammal bekant som jag inte har sett på 20 år och sen när jag vaknar så tror jag verkligen på drömmen och jag är helt säker på att det hände, fast det bara var en dröm. Är inte det ett tecken på psykisk sjukdom?
Citera
2024-01-18, 15:47
  #7
Medlem
Nej. Det handlar nog mer om hur intensivt an drömmer och hur väl man kommer ihåg det. Även omen del psykiska problem för all del Kanske kan göra det troligare.
Citera
2024-01-18, 16:44
  #8
Medlem
parkeringslisas avatar
Om man vaket tillstånd lång tid fortfarande tror att det man drömde var sant så är det åtminstone något som inte stämmer. Men å andra sidan så är det få människor som är vakna trots att de inte sover.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback