Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-01-19, 12:55
  #13
Medlem
OnkelUnkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Jag, du, och de allra flesta andra.

När du kommer till butiken och inte vet vad du ska köpa, så tänker du ungefär som du beskriver, men det slutar ändå med att du köper det du sett i reklamen innan.

Det kan väl enkelt bevisas på vilka val du har gjort hemma, val av tandborste, tandkräm, deo, diskmedel, klocka, kläder, mobiltelefon osv osv.

Du får ju gärna motbevisa mig (jag fattar att alla inte handlar så), men statistiken är på min sida.

Nej, jag menar varför skulle kändisreklam > normal reklam.

Kändisreklamen är så klart mycket dyrare, men säljer man verkligen mer om en puckad kändis står o snackar skit?
Citera
2024-01-19, 12:57
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelUnkas
Nej, jag menar varför skulle kändisreklam > normal reklam.

Kändisreklamen är så klart mycket dyrare, men säljer man verkligen mer om en puckad kändis står o snackar skit?

Tror du att man skulle betala ”kändisar” om det inte vore en lönsam affär?
Citera
2024-01-19, 13:38
  #15
Medlem
OnkelUnkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Tror du att man skulle betala ”kändisar” om det inte vore en lönsam affär?

Absolut, reklam är enkom bluff och båg.

I länder som USA och Japan, där man dyrkar kändisar funkar det säkert. Vi har dock inte den typen av personkult i svedala, så att folk blir mer sugna på skräp för att en känd fjant säger att man ska köpa, nä. Det tror jag inte på
Citera
2024-01-19, 13:51
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelUnkas
Absolut, reklam är enkom bluff och båg.

I länder som USA och Japan, där man dyrkar kändisar funkar det säkert. Vi har dock inte den typen av personkult i svedala, så att folk blir mer sugna på skräp för att en känd fjant säger att man ska köpa, nä. Det tror jag inte på

Det kvittar ju som sagt vad du tror, eftersom att det är bevisat om och om igen.

Du glömde även kommentera att du har både tandborste och tandkräm från Colgate (eller en el från Braun), en iPhone, Yes diskmedel, och kläder från hyfsat kända märken på kroppen…
Citera
2024-01-19, 13:57
  #17
Medlem
OnkelUnkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Det kvittar ju som sagt vad du tror, eftersom att det är bevisat om och om igen.

Du glömde även kommentera att du har både tandborste och tandkräm från Colgate (eller en el från Braun), en iPhone, Yes diskmedel, och kläder från hyfsat kända märken på kroppen…

Ooh ja, jag hade absolut inte köpt tandkräm om inte Bianca Ingrosso gjort reklam för det. Jag bryr mig inte om pris så länge jag o hon använder samma produkt i käften

Fram med en studie som påvisar att svensken är mer benägen att köpa varor om familjen Wahlgren-Ingrosso gör reklam för dessa.
Citera
2024-01-19, 13:58
  #18
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Håller med det men det gäller faktiskt allt som hela Wahlgren/Ingrossofamiljen pillar i. Tittar aldrig på något program där någon av dessa personer finns med, skulle aldrig köpa en vara som någon av dessa gör reklam för och läser inte heller i media om någon i familjen.

Är verkligen ett hatobjekt för mig och har väldigt svårt för allihopa.

Samma här. Om inte mormor visat pattarna på bio för 60 år sedan, skulle ingen veta vilka dom är idag.

Jag skulle passa mig jävligt noga för att låta någon av dom synas i ett reklaminslag.
Citera
2024-01-19, 16:09
  #19
Medlem
Mohaves avatar
Många åsikter om Pernilla. Vad tro ni hon får för att göra t.ex. Ozone Air-reklamen?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback