Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-30, 08:12
  #253
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Satsningen på Teoderescu tycks fel.

KD får bara 2.3% i dagens opinionsundersökning avseende EU-valet.

Spärren är 4% så troligen ryker KD ur Europaparlamentet.

https://sverigesradio.se/artikel/kd-...nska-pyrt-till

Vad månne då bliva av Alice? Tycker hennes resonemang stämt bäst till SDs politik. Kanske en parhäst till Jimmie i framtiden. Herr Söder är ju bara ett sänke, byt ut honom mot Alice.

Kan ju dra till sig lite kvinnliga röster. Politik verkar vara ett skådespel med oändligt antal akter.
Citera
2024-05-02, 09:54
  #254
Medlem
Varför finns ATM och maken HM inte med i folkbokföringen. Jag förstår detta med integritet. Men jag måste själv visa alla mina jävla uppgifter till och med min hund slipper inte undan. Men finborgaren Alice behöver inte det? Eller så har jag helt fel Alice kanske redan bor i Strasbourg?
Citera
2024-05-02, 10:42
  #255
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola.Bella
Varför finns ATM och maken HM inte med i folkbokföringen. Jag förstår detta med integritet. Men jag måste själv visa alla mina jävla uppgifter till och med min hund slipper inte undan. Men finborgaren Alice behöver inte det? Eller så har jag helt fel Alice kanske redan bor i Strasbourg?
Ja. Kolla folkbokföringen i Strasbourg eller Bryssel.

De är kanske skattskrivna på Cayman Islands. Eller Malta.
Citera
2024-05-03, 01:18
  #256
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Vad månne då bliva av Alice? Tycker hennes resonemang stämt bäst till SDs politik. Kanske en parhäst till Jimmie i framtiden. Herr Söder är ju bara ett sänke, byt ut honom mot Alice.

Kan ju dra till sig lite kvinnliga röster. Politik verkar vara ett skådespel med oändligt antal akter.


Varför skulle Alice vara ett bra alternativ när hon inte klarar av att lyfta KD till ens 4%. Som kristdemokrat ser jag gärna att vi tappar våra mandat i detta EU-val så vi åtminstone slipper ännu en "falsk" kristdemokrat som bara är ute efter pengar och status ( hon är ju ungefär lika ärlig som skyttedahl).
Citera
2024-05-03, 01:46
  #257
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Varför skulle Alice vara ett bra alternativ när hon inte klarar av att lyfta KD till ens 4%. Som kristdemokrat ser jag gärna att vi tappar våra mandat i detta EU-val så vi åtminstone slipper ännu en "falsk" kristdemokrat som bara är ute efter pengar och status ( hon är ju ungefär lika ärlig som skyttedahl).

Tyvärr passar inte ärlig och politiker i samma mening. Men, i princip ger jag dig rätt.

Enda gången en politiker talar sanning är när hen säger en annan politiker ljuger.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback