• 1
  • 2
2024-01-19, 23:09
Medlem
Majd.Al.Sultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refuserad
Aha, du trollar i syfte att kunna kritisera Migrationsverket för en förment snedvridenhet.

Nej, har du en bättre förklaring?

F.ö har Svenska arbetare på migrationsverket gått ut och sagt att typ hälften av deras medarbetare är från Mellanöstern och anställer konpisar och släkt utan utbildning och sedan särbehandlar folk.
Senast redigerad av Majd.Al.Sultan 2024-01-19 kl. 23:11.
Citera
2024-01-19, 23:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Majd.Al.Sultan
Ungern

Jaha det kanske är därför?
Citera
2024-01-19, 23:12
Medlem
Majd.Al.Sultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirtdog
Jaha det kanske är därför?

Vad menar du?
Citera
2024-01-19, 23:15
Bannlyst
Citat:
Vad menar du?

Ja om hon är från Ungern kanske inte Sverige vill ta emot henne. Vi har ju redan så många européer här tänker jag. Det är väl bättre om svenskar flyttar till andra europeiska länder än att européerna flyttar hit? Så då kan ni väl båda flytta till Ungern tänker jag.
Citera
2024-01-19, 23:16
Medlem
Majd.Al.Sultans avatar
Citat:
Ja om hon är från Ungern kanske inte Sverige vill ta emot henne. Vi har ju redan så många européer här tänker jag. Det är väl bättre om svenskar flyttar till andra europeiska länder än att européerna flyttar hit? Så då kan ni väl båda flytta till Ungern tänker jag.

Så svenskar ska lämna Sverige menar du så att det får plats fler negrer och araber?
Citera
2024-01-19, 23:42
Bannlyst
Citat:
Så svenskar ska lämna Sverige menar du så att det får plats fler negrer och araber?

Ja varför inte? Behövs svenska invandrare i andra länder. Vi behöver göra oss kända i världen.
Citera
2025-01-04, 05:18
Medlem
Niggwards avatar
Citat:

Skit i bottenskrap kommentarer. Vill svenskar leva i 3dje världen kan de resa dit. Vi andra får fortsätta

Hur ser din situation ut idag? Såhär 1 år senare?

Jag har själv nyligen börjat kolla runt angående hur allt går till väga framöver då jag tänker flytta tjejen som är medborgare i Nederländerna hit. EU/schenen-området; likt din partner.

Vore gött om du orka lägga in en liten uppdatering.

Citat:

Trams. Åk till 3dje världen ifall du vill leva i djungeln. En kulturellt kristen utbildad europé med lätt till arbete som flyttar hit bidrar mer till statsapparaten inom 5 år än varje gängblattes bidragsmorsa gjort i 40 år. (Om vi är snälla och tänker de betalat in mer än de tagit ut; vilket är nästintill fckin nada)

Edit: Stryk 5 år. Inom utbetalningstiden av första lönespecc borde det stå.
Citera
2025-01-10, 11:36
Medlem
PatriaNostras avatar
Citat:
Min fru har bott i Sverige i snart 9 år och stått i "kö" för att bli medborgare i över 4 år.
Hon bara väntar och väntar medans man ser folk som kommer och får medborgarskap tidigare än henne trots att dom inte bott lika länge eller stått i kö lika länge.

Såg idag en snubbe från USA som gör youtube videor som fick sitt medborgarskap efter att ha bott i Sverige i 6 år och fick medborgarskap efter 9 dagar efter han sökte medborgarskap.

Hur går detta ihop?
Hon har också sett folk i hennes bekantskap som flyttat hit efter henne och fått medborgarskap medans hon bara väntar.

Det är nåt som inte stämmer med er ansökan. Varför begär ni inte bara att ärendet ska avgöras? Det borde ni ha gjort efter sex månader.

Vad är begäran om att avgöra ärende?

Du kan skriftligen begära att en myndighet, till exempel Migrationsverket, ska avgöra ett ärende som inte har inletts inom 6 månader från det datum då personen ansökte om ärendet. Förfarandet regleras i 12 § första stycket förvaltningslagen som anger att “om ett ärende som har inletts av en enskild part inte har avgjorts i första instans senast inom 6 månader, får parten skriftligen begära att myndigheten ska avgöra ärendet. Myndigheten ska inom 4 veckor från den dag då en sådan begäran kom in antingen avgöra ärendet eller i särskilt beslut avslå begäran.”. Möjligheten innebär således att du som enskild kan påskynda handläggning av ärendet.

Detta gäller alla myndighetsärenden.
Senast redigerad av PatriaNostra 2025-01-10 kl. 11:37. Anledning: Tillägg
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här