Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-01-20, 19:36
  #13
Medlem
Loreias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Ok jag skiter i det och köper Radar istället.

https://www.ica.se/artikel/bananflugor/ funkar annars, och vinäger och ättika funkar lika bra som rödvin.
Citera
2024-01-20, 19:43
  #14
Medlem
eldrattans avatar
Hårspray fungerar bra också. För att få maximal effekt kan med fördel en tändare hållas framför hårsprayen.

Är det någon mer än jag som börjar bli hiskligt trött på Putin som kör sitt uttjatade mantra i var och varann tråd.
Citera
2024-01-20, 20:32
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Hårspray fungerar bra också. För att få maximal effekt kan med fördel en tändare hållas framför hårsprayen.

Är det någon mer än jag som börjar bli hiskligt trött på Putin som kör sitt uttjatade mantra i var och varann tråd.
Nej, den är tröttsam…

Ok hårspray får testas. Kanske det går att dammsuga upp dem också. De är ganska långsamma, går att klappa dem i luften eller när de sitter på skåpet.

Varför sätter de sig på rad på konstiga ställen? De satte sig på sladden till mackjärnet allihopa. De följer strömmen
Citera
2024-01-20, 21:09
  #16
Medlem
killdozer666s avatar
Ättika med en droppe diskmedel i.
Ättika är för övrigt jättebra rengöringsmedel och doftneutraliserare, så det skadar inte att ha hemma.
Citera
2024-01-20, 21:14
  #17
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Nej, den är tröttsam…

Ok hårspray får testas. Kanske det går att dammsuga upp dem också. De är ganska långsamma, går att klappa dem i luften eller när de sitter på skåpet.

Varför sätter de sig på rad på konstiga ställen? De satte sig på sladden till mackjärnet allihopa. De följer strömmen

Dammsuga är beprövat knep. Annars är det bästa som du sa själv -radar. Detta varvat med vitvinäger med lite honung i och en droppe diskmedel i ett litet fat.

Dom brukar bo i jorden i blomkrukor
Citera
2024-01-20, 21:18
  #18
Medlem
Jag kan också behålla dem som husdjur.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback